یحیی سریع: جنگنده‌های ائتلاف سعودی در هفته گذشته ۲۰۵ بار یمن را بمباران کردند

یحیی سریع: جنگنده‌های ائتلاف سعودی در هفته گذشته ۲۰۵ بار یمن را بمباران کردند
جمعه 23 خرداد 1399 - 08:05

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، پنجشنبه شب اعلام کرد؛ جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی در هفته گذشته بیش از ۲۰۵ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

العالم _ یمن

سریع گفت: جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی در طول هفته گذشته ۲۰۵ بار استان‌های مأرب، الجوف، صنعاء، صعده، حجه و مناطق مرزی واقع در شمال یمن را بمباران کردند.

وی افزود: نیروهای ائتلاف سعودی نیز در هفته گذشته بیش از ۱۰ عملیات هجومی در محورهای عملیاتی، مأرب، الجوف، صعده و سواحل غربی یمن انجام دادند که این حملات توسط ارتش و کمیته‌های مردمی دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از ۹ آوریل (۲۱ فروردین) تا کنون را ۲ هزار و ۴۱ حمله اعلام کرد.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها