هوک: پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشتباه بزرگی است/ آمریکا متنی را در این رابطه در شورای امنیت توزیع کرده

هوک: پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشتباه بزرگی است/ آمریکا متنی را در این رابطه در شورای امنیت توزیع کرده
جمعه 23 خرداد 1399 - 10:35

مسوول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا با ابراز ناخرسندی درباره نزدیک شدن به پایان تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: پایان تحریم‌های تسلیحاتی اشتباه بزرگی است.

العالم - امریکا

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «برایان هوک» پنجشنبه شب در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی افزود: اشتباه بزرگی خواهد بود که تحریم تسلیحاتی در موعد مقررش پایان یابد؛ زیرا وجود این تحریم برای امنیت و صلح در خاورمیانه مهم است.

وی بیان کرد: دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت می‌کنند.

مسوول گروه اقدام علیه ایران اضافه کرد: آمریکا متنی را در این رابطه در میان تعدادی از کشورها در شورای امنیت توزیع کرده است و با کشورهایی در منطقه نیز همکاری می‌کند که در مقابله با آنچه که او تجاوزات ایران خوانده، ایستادند.

وی مدعی شد: مهم است که کشورهایی مانند چین و روسیه [صدای] کشورهایی را در خاورمیانه که از سوی ایران و نیروهای نیابتی‌اش بارها مورد هجوم قرار گرفته‌اند، بشنوند.

هوک تأکید کرد: آخرین چیزی که خاورمیانه به آن نیاز دارد سرازیر شدن تسلیحات بیشتر به ایران است.

این مقام دولت ترامپ همچنین گفت: مهم است که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد و رییس جمهوری دونالد ترامپ تأکید کرده، تا زمانی که او در قدرت است، تهران هرگز به آن دست نخواهد یافت.

وی افزود: ایران غنی‌سازی اورانیوم و نیز غلظت اورانیوم غنی‌شده را افزایش داده است.

هوک از کشورهای جهان خواست تا از پیشنهادهایی که دولت ترامپ ۲ سال قبل مبنی بر اجازه ندادن به ایران برای غنی‌سازی اورانیوم حمایت کنند.

مسؤول گروه اقدام علیه ایران در پایان مدعی شد: نیمی از کشورهای جهان اورانیوم غنی سازی نمی‌کنند و بنابر این، ایران نیازی به غنی سازی اورانیوم ندارد اگر که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها