درگیری های روز جمعه در لبنان ۴۲ زخمی به جا گذاشت

درگیری های روز جمعه در لبنان ۴۲ زخمی به جا گذاشت
شنبه 24 خرداد 1399 - 09:36

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که درگیری های روز جمعه میان معترضین و نیروهای امنیتی در بیروت پایتخت لبنان و شهر طرابلس واقع در شمال این کشور، ۴۲ زخمی به جا گذاشت.

العالم - لبنان

درگیری ها در این دو شهر، درپی اعتراض به فروپاشی ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و نیز وخامت اوضاع معیشتی رخ داد.

آناتولی به نقل از منابع لبنانی افزود که ۳۳ تن از جمله دو نظامی در جریان درگیری ها بین ارتش لبنان و معترضین در شهر طرابلس زخمی شدند.

این گزارش به درگیری روز جمعه میان معترضان و نیروهای ارتش در میدان النور شهر طرابلس اشاره و یادآورشد که ۹ زخمی به بیمارستان های شهر طرابلس منتقل شدند.

روز جمعه شماری از معترضین در صدد به دست گرفتن کنترل دو دستگاه کامیون حامل مواد غذایی در طرابلس برآمدند که ارتش با شلیک گاز اشک آور مانع آن شد.

برخی خیابان های شهر طرابلس نیز شاهد آشوب بود به نحوی که تعدادی از معترضان اقدام به آتش زدن سطل های زباله کردند و با لاستیک راهها را بستند.

همزمان با آن، میدان عبدالحمید کرامی شهر طرابلس نیز شاهد درگیری میان معترضین و عناصر ارتش و نیروهای امنیتی بود.

اعتراض های اخیر در پی وخامت اوضاع اقتصادی در لبنان و افزایش شدید نرخ برابری دلار در این کشور صورت گرفت که از مرز ۵ هزار لیره در بازار سیاه تجاوز کرد.

اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده، حدود هشت ماه پیش آغاز و اندکی بعد منجر به استعفای نخست‌وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست «حسان دیاب» شد.

دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، روبه رو شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها