مصر خواستار اتخاذ موضع قاطع درباره انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی شد

مصر خواستار اتخاذ موضع قاطع درباره انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی شد
شنبه 24 خرداد 1399 - 11:43

معاون وزیر خارجه مصر با اشاره به خطرات انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی، خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر کشورهای حامی این تروریست‌ها شد.

العالم - مصر

«حمدی سند لوزا» معاون وزیر خارجه مصر در امور آفریقا در نخستین نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای مدیترانه که بنا به دعوت فرانسه به منظور مبارزه با تروریسم و حمایت از توان نظامی این کشورها برگزار شد، شرکت کرد.

این نشست به صورت ویدئو کنفرانس و با مشارکت وزرای خارجه پنج کشور حاشیه دریای مدیترانه به اضافه وزرای خارجه چند کشور عضو اتحادیه اروپا و آفریقا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا برگزار شد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، حمدی سند لوزا در این نشست با اشاره به تهدیدات انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی و خطرات آن برای کشورهای همسایه به ویژه پنج کشور ساحل مدیترانه خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر کشورهای حامی تروریست‌ها و مسئول انتقال آن‌ها از سوریه به لیبی شد.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و اخیرا نیز شکست‌های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

در همین ارتباط مرکز موسوم به «دید‌بان حقوق بشر سوریه» که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در شهر لندن است، از اقدام ترکیه در اعزام نیروهای جدید به لیبی خبر داده و گفته است که تا کنون ۷۸۵۰ تروریست از سوریه به ترکیه منتقل شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها