تهدید کره‌شمالی: دوران دردناک و تاسف‌باری در انتظار کره جنوبی است

تهدید کره‌شمالی: دوران دردناک و تاسف‌باری در انتظار کره جنوبی است
شنبه 24 خرداد 1399 - 12:16

کره‌شمالی می‌گوید اعتماد خود را به همسایه‌اش از دست داده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، حکومت کره شمالی می‌گوید اعتماد خود به سئول را «به‌کلی از دست داده» و تهدید کرده است که زمانه «دردناک و تاسف‌باری» در انتظار جنوب است.

بیانیه تازه اداره امور کره جنوبی در حکومت کره شمالی به تازگی در خبرگزاری رسمی آن کشور منتشر شده است.

از زمان ادامه پخش اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌های هوایی توسط فعالان کره جنوبی در مرز کره شمالی، پیونگ‌یانگ چند بار تهدید به واکنش کرده و اخیرا تمامی خطوط ارتباطی با دولت و ارتش کره جنوبی را نیز قطع کرده است.

جنگ کوم‌چال، مدیر اداره «جبهه متحد» در بیانیه خود گفته «ما واقعا نمی‌خواهیم با آن‌ها (دولت کره جنوبی) رو در رو شویم، چون معمولا طوری حرف می‌زنند که گویی قرار است به یک هدف بزرگ دست یابیم، اما در عمل حتی یک گام هم بر نمی‌دارند».

او سپس افزود: «از حالا به بعد، در حقیقت دوران دردناک و تاسف‌باری در انتظار مقام‌های کره جنوبی‌ست».

ارسال اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌ها توسط بالن‌های کوچک، معمولا توسط فعالان مخالف کره شمالی و مخالفانی که از آن کشور گریخته‌اند صورت می‌گیرد. بسیاری از این فعالان ارتباطی با حزب حاکم لیبرال ندارند و یا عمدتا نزدیک به تشکل‌های تندروی این کشور هستند.

پیونگ‌یانگ آمریکا را نیز خطاب قرار داده و گفته است «با توجه به تداوم سیاست‌های خصمانه واشینگتن»، دلیل چندانی برای حفظ مناسبات شخصی بین رهبران دو کشور وجود ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها