هشدار طلاب حوزه علمیه نجف اشرف در خصوص تسامح با آمریکایی‌ها در عراق

هشدار طلاب حوزه علمیه نجف اشرف در خصوص تسامح با آمریکایی‌ها در عراق
شنبه 24 خرداد 1399 - 18:49

گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف در بیانیه‌ای به تیم مذاکره کننده عراقی هشدار داد که نباید در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق تسامح به خرج بدهند.

العالم - عراق

تعدادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان عراقی باید مراقب وقت‌کشی و بازی دادن هیأت آمریکایی در جریان گفت‌و‌گوها باشند.

به نوشته وبگاه المعلومه، در این بیانیه آمده است: «این روزها گفت‌وگوهای میان عراق و آمریکا در خصوص مسائل امنیتی، اقتصادی، نظامی و غیره در حال انجام است که چه بسا مهم‌ترین مسأله، خروج نیروهای خارجی از عراق باشد. طرف‌های رسمی از پارلمان و شورای وزیران سابق گرفته تا مرجعیت عالی و تمامی طیف‌های مردمی صراحتا موضع خود را در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده‌اند؛ چرا که دیگر نیازی به این نیروها نیست و از سوی دیگر آن‌ها به فتنه‌انگیزی و حمله به مراکز امنیتی‌مان و ترور و کشتار علنی متهم هستند که نقض صریح حاکمیت و ثبات عراق به شمار می‌رود.»

طلاب و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف همچنین تأکید کردند که هیأت عراقی نباید در خصوص اصل خروج نیروهای آمریکایی مذاکره کنند و گفت‌و‌گوها باید حول سازوکار خروج این نیروها و تعیین جدول زمانی باشد.

این بیانیه می‌افزاید: «دولت و کمیته مذاکره کننده نباید فراموش کند که مسئولیتی بزرگ و امانت سنگینی بر دوش خود دارد و مردم عراق اجازه هیچ‌گونه خیانت به اراده خود را نمی‌دهند.»

گفت‌و‌گوهای راهبردی میان عراق و آمریکا در شامگاه پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و طرفین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آمریکا در طول ماههای آتی تعداد نیروهای خود در عراق را کاهش خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها