دولت وفاق لیبی: نیروهای حفتر چند خانواده را قتل عام کرده‌اند

دولت وفاق لیبی: نیروهای حفتر چند خانواده را قتل عام کرده‌اند
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 00:53

دولت وفاق ملی لیبی، نیروهای حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" را به قتل عام خانواده‌هایی در جنوب طرابلس متهم کرد و از سازمان ملل خواست در این باره تحقیق کند.

العالم - لیبی

دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس پس از کشف گورهای جمعی در مناطق جنوب طرابلس، تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را به ارتکاب کشتار جمعی متهم کرد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای گفت: «شبه نظامیان، خانواده‌هایی را در ترهونه و قصر بن غشیر کاملا قتل عام می‌کردند و اجسادشان را در چاه‌های آب می‌انداختند».

در این بیانیه آمده است: «صدها نفر در گورهای جمعی ناشناسی دفن شدند یا همچنان از جمله مفقودین هستند. ما منتظریم تا جامعه بین المللی همه کسانی را که در این جنایات شریک هستند محکوم کند و یک تحقیق از سوی سازمان ملل درباره آن صورت گیرد».

چند ساعت قبل سازمان ملل درباره شناسایی گورهای جمعی در جنوب طرابلس ابراز نگرانی کرد.

در روزهای اخیر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، یازده گور جمعی در ترهونه یافته‌اند. این شهر به عنوان مرکز عملیات و تأمین شبه نظامیان حفتر مورد استفاده قرار می‌گرفت که هفته پیش به کنترل نیروهای دولت لیبی درآمد و گفته می‌شود که نیروهای حفتر، مرتکب جنایات متعددی علیه ساکنان این شهر شده‌اند.

به دنبال سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، دولت جدید لیبی تحت توافقی سیاسی به رهبری سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد. از آوریل سال ۲۰۱۹ نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر با این دولت که ترکیه با آن اعلام همبستگی کرده، در جنگ قدرت هستند.

به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست «فایز السراج» مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

ژنرال حفتر از ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۸ با چراغ سبز عربستان سعودی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این کشور و کشورهای عربی مصر و امارات درصد تصرف شهر طرابلس (پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت سراج) برآمد ولی با ورود نظامی ترکیه و حمایت‌های قطر این حملات بی‌نتیجه ماند و طی چند ماه گذشته نیروهای حفتر متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها