توصیه وزیر سابق اردنی به کشورش برای کمک‌گرفتن از ایران برای مقابله با «الحاق»

توصیه وزیر سابق اردنی به کشورش برای کمک‌گرفتن از ایران برای مقابله با «الحاق»
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 09:57

وزیر خارجه پیشین اردن به مقامات کشورش پیشنهاد کرد برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی جهت اشغال اراضی وسیعی در کرانه باختری به سمت ایران و ترکیه بروند.

العالم- اردن

«مروان المعشر» وزیر خارجه پیشین اردن برای مقابله امان با قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری، رفتن به سمت ایران و و ترکیه را پیشنهاد کرد.

بر اساس گزارش «عربی 21»، المعشر گفت: در سایه تغییر گسترده در ماهیت ائتلاف‌ها با کشورهایی مانند آمریکا یا کشورهای خلیج (فارس)، باز شدن زمینه‌ها با ایران و ترکیه برای تنوع‌بخشی به گزینه‌های اردن و باز کردن درها علیرغم وجود اختلافات میان اردن، ایران و ترکیه اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: این ضرورتا به معنای توقف الحاق (اشغال)، توقف اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی نیست اما اگر الحاق عملی شود ما در دولت اردن باید از این موضوع دست برداریم که راهکار دو دولتی تنها راه‌حل است زیرا این راهکار کشته شده است؛ ما باید برای ابقای موجودیت فلسطین تلاش کنیم.

المعشر افزود، ملت فلسطین بخوبی از توطئه‌هایی که علیه بویژه در مسأله مهاجرت وجود دارد، آگاه است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که میزان مهاجرات در تمام کشورهای عربی به جز در میان جوانان فلسطینی زیاد شده و این نتیجه بیداری و تمایل فلسطینی‌‌ها برای حفاظت از سرزمینشان است.

وی در پایان گفت، نمی‌تواند بر روی نامزد دموکرات آمریکا برای ریاست‌جمهوری «جو بایدن» حساب باز کرد، علی‌رغم اینکه وی رسما مخالفت خود را با اشغال کرانه باختری اعلام کرده اما در آخر وی «نزدیک به اسرائیل» است اگرچه نزدیک به رئیس‌جمهور فعلی «دونالد ترامپ» نباشد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها