پوتین: آمریکا دارای بحران عمیق داخلی است

پوتین: آمریکا دارای بحران عمیق داخلی است
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 18:22

رئیس جمهور روسیه در اولین واکنش خود به اعتراضات در آمریکا تاکید کرد مشکل سیستم سیاسی آمریکا این است که احزاب منافع خود را بالاتر از منافع مردم و جامعه قرار داده‌اند.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در یک مصاحبه به تحولات و اعتراضات ضدنژادپرستی در ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، پوتین تاکید کرد اعتراضات و آشوبها در آمریکا نشانه بحران عمیق داخلی در این کشور است.

وی با اشاره به اینکه این بحران از مدتها قبل از ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا وجود داشته است افزود: آنچه اکنون در آمریکا رخ می‌دهد تجلی بحران عمیق داخلی این کشور است.

وی تاکید کرد، «وقتی ترامپ برنده انتخابات شد و پیروزی وی هم کاملا دموکراتیک و شفاف بود، طرف شکست خورده انواع داستانهای ساختگی و من درآوردی را مطرح کرد تا مشروعیت وی را زیر سوال ببرد.»

اشاره پوتین به تلاشهای حزب دموکرات آمریکا است که روسیه را به کمک به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کردند. اتهاماتی که حتی با تحقیقات گسترده رابرت مولر موسوم به پرونده مولر هم ثابت یا تایید نشد.

پوتین در ادامه گفت، من سعی می‌کنم درباره آنچه که در کشورهای دیگر اتفاق می افتد احتیاط کنم یا اصلا اظهار نظر نکنم.

با این حال رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت «مشکل اصلی سیستم سیاسی آمریکا این واقعیت است که احزاب منافعشان را بالاتر از منافع مردم قرار داده‌اند.»

وی مجددا با اشاره به اعتراضات و ناآرامیهای اخیر در سراسر آمریکا گفت: به نظر من مشکل این است که گروه‌ها و احزاب آمریکایی منافع خود را بالاتر از منافع کل جامعه و منافع مردم قرار داده‌اند.

آمریکا از حدود سه هفته پیش و به دنبال قتل نژادپرستانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی صحنه اعتراضات گسترده بوده است.

در این اعتراضات تا کنون حداقل 11 نفر کشته، هزاران نفر مجروح و بازداشت شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها