درخواست کمک مادران ربوده‌شدگان یمنی برای آزادی فرزندانشان در عدن

درخواست کمک مادران ربوده‌شدگان یمنی برای آزادی فرزندانشان در عدن
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 08:27

ده‌ها نفر از مادران افراد ربوده‌شده مقابل مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» در غرب عدن تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

العالم - یمن

انجمن مادران ربوده‌شدگان یمنی بار دیگر خواستار مشخص شدن سرنوشت فرزندانشان شدند، کسانی که بازداشت شده و در زندان تحت کنترل امارات در استان عدن در جنوب یمن زندانی‌اند.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، ده‌ها نفر از مادران بازداشت‌شدگان در برابر مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» در غرب عدن تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندانشان از زندان «بئر احمد» شدند.

انجمن مذکور که حدود سه سال پیش تأسیس شده و هدف آن کم کردن از رنج مادران بازداشت‌شدگان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴۰ ربوده شده در زندان بئر احمد هستند که از سال ۲۰۱۶ تا کنون خبری از سرنوشت آنها یا وضعیت جسمی‌شان در دست نیست.

این بیانیه خواستار آزادی افراد ذکر شده به‌ویژه در سایه شیوع کرونا شده است.

در ادامه این بیانیه آمده، مادر دو تن از ربوده‌شدگان که چهار سال منتظر دیدن فرزندان خود بود چند هفته پیش بدون دیدن آنها فوت کرد.

انجمن مادران ربوده‌شدگان یمنی سپس از طرف‌های حقوقی و انسانی بین‌المللی و محلی خواست برای آزادی بازداشت‌شدگان تلاش کنند.

در مارس ۲۰۱۸ دادستانی جزایی عدن دستور آزادی بازداشت‌شدگان زندان بئر احمد را که جرم آنها در اقدامات جنایی ثابت نشده، صادر کرد اما این دستور هنوز اجرایی نشده است.

بنا به گزارش سازمان‌های حقوقی بین‌المللی از جمله دیدبان حقوق بشر، در عدن زندان‌های سری و مراکز بازداشت غیر رسمی وجود دارد و اجازه دیدار با بازداشت‌شدگان داده نمی‌شود.

«المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات از آگوست گذشته پس از درگیری سخت با نیروهای دولت مستعفی یمن کنترل عدن را در دست گرفت و تلاش‌های ریاض برای پایان دادن به این درگیری‌ها تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها