العربی‌الجدید| تل‌آویو از بیم واکنش مقاومت فلسطین، دست به دامن قاهره شد

العربی‌الجدید| تل‌آویو از بیم واکنش مقاومت فلسطین، دست به دامن قاهره شد
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 11:03

یک روزنامه عربی نوشت ، تل‌آویو مدعی شده حماس و جهاد اسلامی در صورت اجرایی شدن طرح اشغال کرانه باختری قصد هدف گرفتن سکوهای گاز در سواحل عسقلان را دارند و به همین دلیل خواستار میانجی‌گری مصر برای جلوگیری از این اقدام شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

همزمان با شتاب اقدامات رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی وسیعی از کرانه باختری، منابع آگاه مصری از تماس‌هایی میان قاهره و تل‌آویو خبر دادند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، طرف اسرائیلی در این تماس‌ها مدعی شده، اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر اینکه جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی قصد دارند در صورت اجرایی شدن این قصد تل‌آویو، عملیاتی را انجام دهند که در تاریخ نبرد میان آنها و رژیم صهیونیستی، برای اولین بار انجام می‌شود.

منابع آگاه به العربی الجدید گفتند: اطلاعاتی که طرف اسرائیلی در اختیار سازمان اطلاعات مصر به دلیل میانجی‌گری این سازمان میان مقامات اشغالگر و گروه‌های (مقاومت) در نوار غزه قرار داده حاکی از آن است که حماس و جهاد اسلامی (در صورت اجرایی شدن طرح اشغال) سعی می‌کنند سکوهای میدان‌های گاز در دریایی مدیترانه در نزدیکی سواحل «عسقلان» را هدف بگیرند؛ پس از آنکه حماس به موشک‌های دوربرد مجهز شده می‌تواند به منافع اقتصادی اسرائیل در این منطقه ضربه بزند.

این منابع افزودند، طرف اسرائیلی خواستار مداخله فوری مقامات امنیتی مصر در این مورد شده و به پیامدهای منفی این اقدام و تأثیر آن بر همکاری مشترک مصر و رژیم صهیونیستی در زمینه انرژی اشاره کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، طرف مصری، طرف صهیونیستی را از اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری به دلیل امکان منفجر شدن اوضاع و درگیری‌های مسلحانه برحذر داشته است خصوصا اینکه سازمان اطلاعات مصر قدم‌های خوبی درباره آتش‌بس درنوار غزه برداشته است.

منابع آگاه افزودند، متاسفانه برخی طرف‌های عربی با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی مشکلی ندارند و همین باعث شده وحدت موضع عربی شکل نگیرد. مصر و اردن و شمال آفریقا با این طرح مخالفت کرده‌اند اما برخی طرف‌های عربی در حاشیه خلیج فارس به تل‌آویو گفته‌اند که به این طرح اعتراض نمی‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها