جهاد اسلامی: طرح «الحاق» برآیند توافق اسلوست

جهاد اسلامی: طرح «الحاق» برآیند توافق اسلوست
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 16:21

یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی وسیعی از کرانه باختری برآیند توافق «اسلو» است.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر حبیب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، توافق «اسلو» (امضا شده در ۱۹۹۳) عوامل اشغال اراضی فلسطینی و تسلط بر بیشترین حد از آنها را فراهم کرد.

حبیب به وبگاه فلسطینی «الرساله» گفت: «الحاق» (اشغال) برآیند توافق اسلوست و این سیاست، سیاستی قدیمی است. در طول پروژه صهیونیستی، سیاست‌های شهرک‌سازی و تسلط بر اراضی از طریق شهرک‌هایی که چون سرطان در بدن زمین رسوخ می‌کرد، اجرا شد.

وی افزود، چندین عامل باعث جرأت دشمن برای انجام این جنایت شد که از جمله آنها تفرقه در میان فلسطینی‌ها، وضعیت وخیم کشورهای عربی، تبانی بین‌المللی و ناتوانی برای افسار زدن به سیاست‌های شهرک‌سازی بود و همه اینها باعث شد رژیم صهیونیستی طوری رفتار کند که گویا مافوق قانون است.

خضر حبیب در ادامه بر ضرورت ترسیم استراتژی ملی، پایان دادن به اختلافات داخلی، لغو شناسایی رژیم صهیونیستی و بازگرداندن نزاع به ابتدای امر تأکید کرد.

وی درباره جدیت تشکیلات خودگردان برای توقف توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی هم گفت، فقط چیزی اعلام شده اما در واقعیت به اجرا درنیامده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها