واکنش پکن به بیانیه مداخله‌جویانه گروه 7 درخصوص امور هنگ‌کنگ

واکنش پکن به بیانیه مداخله‌جویانه گروه 7 درخصوص امور هنگ‌کنگ
پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 - 14:13

مدیر امور خارجه حزب کمونیست چین گفت، پکن به‌طور قاطعانه با بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 7 درخصوص هنگ‌کنگ مخالف است.

العالم - آسیا

«یانگ جیچی» مدیر امور خارجه حزب کمونیست چین، روز چهارشنبه بیانیه اعضای «گروه ۷» درخصوص تصویب لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، جیچی پس دیدار با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «چین به‌طور قاطعانه با گفتار و کردار طرف آمریکایی درخصوص مداخله در امور هنگ‌کنگ مخالف است».

وی افزود: «[پکن] همچنین به‌طور قاطعانه با بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت درخصوص مسائل مربوط به هنگ‌کنگ اعلام مخالفت می‌کند.

امضای این بیانیه از سوی پامپئو درحالی انجام گرفت که در همین روز در دیدار با جیچی بر «لزوم تعاملات کاملاً متقابل و دوجانبه درخصوص مسائل تجاری، امنیتی و روابط دیپلماتیک» تأکید کرده بود.

در این بیانیه از پکن درخواست شده است لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را فسخ کند.

پارلمان چین هشتم خرداد لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را به تصویب رسانده و هدف آن تقویت امنیت در این منطقه خودمختار است. این قانون قرار است از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) اجرایی شود.

مقامات آمریکا از جمله رئیس‌جمهور این کشور با اتخاذ مواضعی مداخله‌جویانه، چین را در ارتباط با این لایحه تهدید کرده‌اند. دونالد ترامپ از قصد آمریکا برای اقدام علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ خبر داده و پامپئو نیز در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را خودمختار نمی‌داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها