فیلم | دریادار خانزادی: بزودی به نسل موشک های فراصوت دست پيدا خواهیم کرد

فیلم | دریادار خانزادی: بزودی به نسل موشک های فراصوت دست پيدا خواهیم کرد
پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 - 22:50

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما بزودی موشک‌های سوپر سونیک را در دست طراحی داریم یعنی موتورهایی از نسل توروبوفن در اینجا به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند با سرعت چند برابر صوت حرکت کنند.

العالم - ایران / سیاسی

دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش خبری ۲۱ با اشاره به تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» که صبح امروز با شلیک موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و برد بلند در محدوده شمالی اقیانوس هند و دریای عمان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه موتور موشک‌های کروز قطعاً تغییراتی اتفاق می‌افتد چراکه باید درجه حرارت‌های بالاتر در زمان کوتاه‌تر را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه قرار است در سامانه سوخت رسانی و سیستم ناوبری موشک تغییراتی اتفاق بیافتد، گفت: ما امروز به برد ۳۰۰ کیلومتر دست پیدا کردیم و به زودی به بردهای خیره کننده و بسیار بیشتر از این دست پیدا می‌کنیم.

خانزادی از برنامه ساخت موشک‌های نسل طلائیه خبر داد و گفت: البته ما به این اکتفا نمی‌کنیم چراکه حرکت در سطح نیروهای مسلح به صورت شبانه روزی و تصاعدی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: موشک‌هایی که امروز به شکل کروز دریایی استفاده کردیم از نسل موشک‌های مادون صوت هستند و با سرعتی نزدیک سرعت صوت پرواز می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در آینده نزدیک موشک‌های سوپر سونیک را در دست طراحی داریم یعنی موتورهایی از نسل توروبوفن در اینجا به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند با سرعت چند برابر صوت حرکت کنند، در واقع ما به زودی یک شکل جدیدی از موشک‌ها را خواهیم داشت.

خانزادی گفت: به دنبال عمود پرتاب کردن موشک‌ها هستیم که این به ما اجازه می‌دهد تعداد بیشتری از موشک‌ها را بر روی عرشه داشته باشیم و اهداف متنوع‌تری را مورد هدف قرار بدهیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها