واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از «گفت‌وگوی غیرمشروط» استقبال می‌کند

واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از «گفت‌وگوی غیرمشروط» استقبال می‌کند
جمعه 30 خرداد 1399 - 14:47

پس از آنکه وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گفته بود راه‌حل بحران کنونی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس در دست قطر است، دوحه اعلام کرد، همواره از مذاکره غیرمشروط استقبال کرده است.

العالم _ امارات

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه این کشور در نشست موسسه «خاورمیانه» (غرب آسیا) در واشنگتن گفت، قطری‌ها باید در موضع خود بازنگری کنند و راه‌حل اختلافات پیش آمده در دست خود قطری‌هاست.

سفارت قطر در واشنگتن بامداد امروز (جمعه) با انتشار توییتی بر استقبال همیشگی دوحه از «گفت‌وگوی غیرمشروط» برای حل بحران پیش آمده تأکید کرد و افزود، این خودِ کشورهای محاصره کننده هستند که مذاکره را رد می‌کنند؛ مذاکره‌ای که واشنگتن برای وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درخواست کرده است.

قطر در بیانیه‌ای اعلام کرده، جهان همچنان لیست شروط سیزده گانه کشورهای محاصره کننده برای آغاز گفت‌وگو را به خاطر دارد که از جمله آنها بستن شبکه «الجزیره» است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: دوحه از روش‌های قانونی برای مقابله با اقدامات انفرادی کشورهای محاصره کننده در دیوان بین‌المللی دادگستری، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی و سازمان تجات جهانی استفاده می‌کند و کشورهای محاصره کننده در ارائه ادله علیه قطر شکست خورده‌اند.

در ژوئیه سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاههای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بارها تلاش کرده که بین این کشورها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون موفق نشده است این کشورها را به وضعیت سابق بازگرداند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها