اختصاصی العالم | جهاد اسلامی فلسطین: دشمن صهیونیستی را غافلگیر خواهیم کرد

اختصاصی العالم | جهاد اسلامی فلسطین:  دشمن صهیونیستی را غافلگیر خواهیم کرد
جمعه 30 خرداد 1399 - 22:27

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت که ما دشمن صهیونیستی را غافلگیر خواهیم کرد.

العالم ـ فلسطین

احسان عطایا در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، انتفاضه همه جانبه در کرانه باختری در پاسخ به توطئه رژیم صهیونیستی برای انضمام اراضی این منطقه به رژیم را خواستار شد.

وی در ادامه این مصاحبه بر آمادگی نوار غزه برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عطایا گفت: تمام تلاش های دشمن صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی از طریق شخصیت های عربی و صهیونیستی با شکست مواجه شده است به این دلیل که ملت های عربی، عادی سازی را نپذیرفته و حمایتشان را از آرمان فلسطین اعلام کردند.

متن مصاحبه به این شرح است:

العالم: ارزیابی شما نسبت به اوضاع کرانه باختری، گسترش شهرک سازی صهیونیستی در اطراف حرم ابراهیمی و توطئه رژیم صهیونیستی برای انضمام بخشهای وسیعی از کرانه باختری چیست؟

شهرک سازی صهیونیستی موضوع جدیدی نیست، فقط فرق آن است که امروز می خواهند به طرحهای شهرک سازی در کرانه باختری، قدس و دشت اردن از طریق اجرای پروژه الحاق کرانه باختری، رنگ و بویی قانونی ببخشند.

العالم: در صورت اجرای توطئه رژیم صهیونیستی در زمینه انضمام کرانه باختری، پاسخ جنبش جهاد اسلامی، چگونه خواهد بود؟

جنبش جهاد اسلامی فلسطین معتقد است که اشغال فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس ادامه دارد و رژیم صهیونیستی هرگز کشور فلسطین را حتی در بخشی کوچک از کرانه باختری نخواهد پذیرفت، لذا مقاومت تنها راه آزادی اراضی اشغالی و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

در همین راستا مردم کرانه باختری و فلسطین اشغالی را به انتفاضه فراگیر دعوت کردیم. از آنها خواستیم تا با شیوه های موجود مخالفت خود را با رژیم اشغالگر نشان دهند. همچنین برای توسعه توانمندی های نظامی و تکنولوژی خود در غزه تلاش کردیم تا برای پاسخ به هرگونه تجاوزگری صهیونیستی علیه ملت فلسطین آماده باشیم. گروهان های قدس و شاخه های نظامی گروههای مقاومت پیش از این .در هر مقابله و رویارویی با دشمن درس سختی به دشمن داده اند. و چهره اش را در برابر جهان خدشه دار کرده و ارتش رژیم اشغالگر دیگر آن ارتش شکست ناپذیر نیست.

العالم: به رغم تهدیدات تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لغو تمام توافقنامه ها با رژیم اشغالگر، اگر این هماهنگی لغو نشود آیا ممکن است در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام به الحاق کرانه باختری کند، جهاد اسلامی به گزینه نظامی و درگیری مسلحانه روی بیاورد؟

ما امیدواریم رییس تشکیلات خودگردان به برگزاری یک نشست در سطح رهبران رده اول گروههای مقاومت دعوت کند تا تحولات اوضاع را مورد بررسی قرار دهد و یک راهبرد ملی روشن برای مقابله با رژیم اشغالگر و آزادسازی فلسطین تهیه کند. این در صورتی است که تشکیلات خودگردان پس از لغو هماهنگی ها با رژیم اشغالگر به دنبال نتایج جدید و دردناک برای دشمن باشد.

اما گزینه نظامی نیز منوط به تصمیم گیری رهبران و نیز مربوط به فرماندهان جنبشهای مقاومت در اتاق عملیات مشترک است؛ زیرا هرگونه تصمیم نظامی مشترک، نتایج مثبتی خواهد داشت و اهداف مورد نظر را به بهترین شکل محقق خواهد ساخت.

العالم: در عملیات تبادل اسرا بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در سال 2011 موسوم به "وفاداری به آزادگان" شاهد آزادسازی بیش از هزار اسیر فلسطینی در برابر یک نظامی صهیونیستی بودیم. این بار ما 4 اسیر صهیونیستی را در نزد مقاومت داریم، در عملیات تبادل اسرا در آینده آیا شاهد آزادسازی 4هزار اسیر از زندانهای رژیم اشغالگر خواهیم بود و یا اینکه این تعداد کمتر و یا بیشتر خواهد بود؟

مساله آزادسازی اسیران یک مساله پیچیده است؛ زیرا به مسائل متعددی مربوط می شود. از این رو تمام احتمالات ممکن است. مهم آن است که به تلاش و کوشش برای به اسارت درآوردن نظامیان صهیونیستی بیشتری ادامه دهیم. زیرا آزادی اسرای ما از زندانهای رژیم اشغالگر منوط به وارد کردن خسارتهای معنوی بیشتر به دشمن از طریق اسیر کردن نظامیان و شخصیتهای مهم آنهاست.

العالم: پس از چندین بار شکست تلاشها برای تشکیل دولت و برگزاری 3 انتخابات پارلمانی، کابینه جدید به ریاست نتانیاهو برگزار شد، نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا آتش بس میان مقاومت در نوار غزه و رژیم اشغالگر ادامه خواهد یافت و یا شاهد تشدید اوضاع خواهیم بود تا کابینه جدید از این امر برای رسیدن به اهداف خود در داخل "اسراییل" بهره برداری کند؟

بحران تشکیل کابینه صهیونیستها به درگیری های داخلی در داخل این رژیم بازمی گردد و هر کابینه ای که روی کار بیاید مانند دیگر کابینه های رژیم اشغالگر است همه آنها برای ما یکسان هستند. در دشمنی با ملت فلسطین و دست زدن به جنایتها و کشتارها و یا حذف مساله فلسطین و یهودی سازی فلسطین و لغو مساله آوارگان یکسانند.

اما در خصوص امکان وقوع جنگی جدید در نوار غزه، این امر از ذهن مقاومت دور نمانده است؛ مقاومت برای پاسخ مناسب به هرگونه تجاوزگری احتمالی آماده است و دشمن را غافلگیر خواهد کرد. هرچند که ما از لحاظ سیاسی بعید می دانیم که دشمن بویژه در این دوره، جرات داشته باشد دست به چنین حماقتی بزند زیرا شرایط و اوضاع به نفع او نیست.

العالم: نوار غزه علی رغم قرار گرفتن بیش از 10 سال در محاصره تحمیلی اشغالگران چگونه با ویروس کرونا مقابله می کند؟

مردم ما در غزه بیش از دیگران اراده وعزم وقدرت تحمل مشکلات وصبر را دارا می باشند و به دلیل این محاصره بسیار شدید که بیش از یک دهه بر آنها تحمیل شده است، آنها برای مقابله با بیماری ها و مشکلات و بمباران و زخمی شدن و هر شکلی از مشکلات در هر برهه ای از زمان آبدیده شده اند.

به همین علت هنگامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد ملت فلسطین در نوار غزه توانست که با این پدیده با روحیه بالای مسئولیت پذیری برخورد کند و با دستور العمل های وزارت بهداشت وهمچنین رعایت فردی مسائل بهداشتی بر این وضعیت مسلط شود و تمام مسائل مربوط به نظافت و ضد عفونی کردن را کاملا رعایت کرد.

العالم: به نظر شما آینده روند سازش برخی از کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس چه خواهد بود؟ آیا این سازش در نظر ملت های عربی که همواره حامی آرمان فلسطین بوده و امروز نیز هستند تاثیری خواهد داشت؟

ما اهداف عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی و سرعت بخشیدن به آن در روزهای اخیر را کاملا شکست خورده تلقی می کنیم و معتقدیم که علی رغم دیدار شخصیت های عربی با شخصیت های صهیونیستی،هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده است و دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا علی رغم تلاش های بسیار خود برای علنی کردن روند سازش به هر صورتی نتوانستد بر شکست سنگین خود در اجرای توطئه موسوم به "معامله قرن" سرپوش بگذارند زیرا ملت های آزاده و زنده عربی سازش کاری حکام خود را غیر قابل قبول دانسته و در راه اجرای این توطئه هیچ همکاری نکردند، آنها همچنان به گزینه مقاومت در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی تا آزادی کل سرزمین فلسطین اشغالی معتقدند و برگزاری مراسم های مختلف در کشورهای عربی دلیلی است بر این گفتار.

العالم: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش محور استکبار گمان کرد که راه مقاومت ضعیف خواهد شد اما امسال شاهد آن بودیم که مردم جهان روز قدس را با شکوه و صلابت بیشتری در شبکه های اجتماعی برگزار کردند، نظر شما چیست؟

برگزاری روز قدس، زنده نگه داشتن گزینه مقاومت برای آزادی فلسطین و بیت المقدس و همچنین زنده نگه داشتن روح انقلاب اسلامی ایران است که در زمینه مبارزه با صهیونیست ها و استکبار دولت آمریکا تحولی منحصر به فرد را ایجاد کرد.

در واقع می توان گفت این تحول نقطه عطفی در راستای پیروزی بر طرح صهیونیستی – آمریکایی در جهان اسلامی – عربی ما است که نقشی محوری در باقی ماندن آرمان فلسطین و تلاش برای آزادی آن به عنوان آرمان اصلی تمام امت اسلامی ایفا می کند.

این ابتکار امام خمینی (رحمه الله علیه) توانست باعث خیزش مردم کشورهای اسلامی و تمامی آزادی خواهان در سراسر دنیا برای کمک به آرمان فلسطین و نابودی ظلم صهیونیست ها در حق ملت آن سرزمین شد، ظلمی که باعث آوارگی مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود و اشغال سرزمین فلسطین شد.

اعلام روز جهانی قدس تنها اقدام در راستای حمایت از آرمان فلسطین نبود بلکه با تاسیس نیروی قدس که مکلف به حمایت از گروههای مقاومت فلسطین و تمامی جنبش هایی که برای آزادی فلسطین تلاش می کنند ادامه پیدا کرد، در اینجاست که باید از فرمانده بزرگ مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی یاد کرد که به تحریک صهیونیست ها و به دست نیروهای آمریکایی به شهادت رسید؛ چرا که او حامی حقیقی فلسطین و عاشق قدس و ملت فلسطین بود، مقاومت در تمام رفتار و اخلاق و عقل و وجدان وی حاضر بود و بالاترین آرزویش شهادت در راه قدس و مسجد الاقصی بود و به راستی شهید راه آزادی فلسطین شد، او اسوه همه جهانیان در تواضع و فداکاری و شجاعت و بخشش و ابتکار عمل بود.

پربیننده ترین خبرها