6 کشته به دنبال حملات نظامی ترکیه به شمال عراق

 6 کشته به دنبال حملات نظامی ترکیه به شمال عراق
شنبه 31 خرداد 1399 - 11:18

به دنبال حملات ترکیه به شمال عراق شش غیرنظامی کشته و چند تن دیگر مجروح شده‌اند.

العالم- ترکیه

به دنبال حملات ترکیه به شمال عراق شش غیرنظامی کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

سه غیرنظامی در حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه به نزدیکی مرزهای منطقه «العمادیه» کشته شدند. این در حالی است که دو تن دیگر در حمله ترکیه به روستای «سیدا» از توابع منطقه «ریکان» جان خود را در این حملات از دست دادند.

در ادامه این گزارش آمده است که جسد یک جوان در یکی از روستاهای استان «دهوک» کشف شده است که او نیز به دنبال حملات ترکیه کشته شده است.

این گزارش در حالی است که روز گذشته خبرگزاری «فرانس پرس» تنها از کشته شدن یک تن در شمال عراق خبر داده بود.

در همین ارتباط، پیشتر، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای شدیداللحن اعلام کرد که سفیر ترکیه در بغداد را برای بار دوم احضار کرده و مراتب اعتراض شدید عراق در ارتباط با عملیات هوایی ترکیه در داخل خاک این کشور را به وی ابلاغ نموده است.

در گزارش یادشده همچنین اشاره شده است که دولت منطقه کردستان عراق به دنبال حملات ترکیه به شمال عراق، ضمن محکوم کردن اقدامات این کشور، از آنکارا خواسته است که «به حاکمیت ملی» عراق احترام بگذارد.

کردستان عراق همچنین از عناصر «پ.ک.ک» خواسته است که منطقه را تخلیه کنند و باعث ایجاد تنش نشوند. این دولت همچنین تأکید کرد که به دنبال برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه است و هرگونه استفاده از خاک این منطقه برای حمله به کشورهای دیگر را مردود می‌داند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها