بمب بولتون بر سر ترامپ؛ سرانجام چاقو دسته خود را برید

بمب بولتون بر سر ترامپ؛ سرانجام چاقو دسته خود را برید
شنبه 31 خرداد 1399 - 14:27

دولت ترامپ می کوشد مانع انتشار کتاب خاطرات جان بولتون با عنوان "اتاقی که در آن رخ داد" شود؛ این کتاب متضمن حوادث پشت پرده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و مواضع تندی است که علیه وی مطرح شده است؛ از جمله اینکه او شایستگی ریاست جمهوری را ندارد و چیزی از مسائل جهانی نمی داند.

العالم - نظرکده

کارشناسان و تحلیل گران بر این عقیده اند که لو رفتن گوشه هایی از اظهارات بولتون آنهم چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری حکایت از آن دارد که کسانی یا گروه خاصی با طرح این موضوع که ترامپ شایستگی ریاست جمهوری را ندارد، نمی خواهند وی برای دور دوم انتخاب شود.

برخی دیگر از فعالان هم معتقدند که بولتون با این کار، مستقیم به روی ترامپ آتش گشوده و امیدوار است که یک دموکرات به جای او انتخاب شود. آنها معتقدند از نظر بولتون، حضور ترامپ در رأس قدرت آمریکا برای منافع ملی این کشور خطرناک است کما اینکه درخواست کمک ترامپ از چین برای پیروزی در انتخابات آینده را خیانت به قانون اساسی آمریکا دانسته است.

آنها بر این عقیده اند که بولتون با این حمله، شیرازه سیاست های ترامپ را از هم می پاشد؛ آنها وی را متهم کرده اند که طوری رفتار می کند که انگار دفتر ریاست جمهوری، شرکت سهامی شخصی اوست. آنها خاطرنشان کرده اند که ترامپ تنها کسی است که از زمان به قدرت رسیدن، تمام توان خود را چه در سخنرانی ها و چه در شبکه های اجتماعی، صرف تحقق شعارهای انتخاباتی خود کرده است و هنوز در میان نژادپرستان سفید پوست – که اغلب در جنوب آمریکا متمرکز هستند و تمام هم و غمشان اقتصاد است – طرفدارانی دارد.

با این حال معتقدند که در شرایط دشوار فعلی ناشی از شیوع کرونا و وخامت اوضاع اقتصادی، انتشار کتاب جان بولتون هم مزید بر علت شده و حکایت از آن دارد که در حال حاضر همه چیز به زیان ترامپ است.

به عقیده آنها تفاوت بسیاری بین کتاب بولتون و سایر کتاب هایی که به تازگی منتشر شده اند، وجود دارد زیرا بولتون، لیبرال نیست؛ او بسیار محافظه کار و افراطی است و هر حرفی که درباره دیده ها و شنیده های خود از داخل اردوگاه ترامپ و حماقت و دسیسه های احمقانه او می زند معتبر است؛ او پیش از این مشاور امنیت ملی وی بوده است و این سمت، سمت بسیار مهمی در آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها