یمن: ائتلاف سعودی 300 بیمارستان و صدها آمبولانس را هدف گرفته است

یمن: ائتلاف سعودی 300 بیمارستان و صدها آمبولانس را هدف گرفته است
يکشنبه 1 تير 1399 - 16:44

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی در طول بیش از پنج سال حمله به نقاط مختلف یمن 300 بیمارستان و مرکز بهداشتی و صدها آمبولانس را هدف گرفته است.

العالم - یمن

«طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) اعلام کرد، ائتلاف سعودی-آمریکایی به صورت سازماندهی شده بخش بهداشتی یمن را در طول جنگ هدف گرفته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل افزود، ائتلاف سعودی تا کنون بیش از ۳۰۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی را هدف گرفته علاوه اینکه به صدها آمبولانس‌ها نیز حمله شده که طی آن بسیاری از امدادگران کشته شده‌اند.

وی تأکید کرد: ائتلاف همچنین با خالی کردن کشور از کادر پزشکی شایسته و جذب آنها به خارج (به نحوی دیگر) بخش بهداشتی را هدف گرفته است.

المتوکل ادامه داد، ائتلاف سعودی طی هفته‌های گذشته و همزمان با شیوع کرونا با انتشار گسترده شایعات و اخبار کذب، اعتماد مردمی به پزشکان و وزارت بهداشت را نشانه گرفت همانطور که از «ماشین رسانه‌ای» خود نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی در ادامه طرح موسوم به «پل هوایی» که سازمان ملل برای انتقال مجروحان به خارج وعده آن را داده بود «دروغ بزرگ» خواند و گفت، فقط پنجاه مریض از این طریق به خارج برده شده‌اند و این در حالی است که صدها بیمار و مجروح یمنی نیاز به درمان فوری در خارج دارند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن دیروز نیز در نشستی اعلام کرد، ائتلاف سعودی هفت هزار کودک یمنی را در حملات خود به شهادت رسانده یا زخمی کرده اما سازمان ملل عربستان سعودی را از لیست «ننگ» (لیست ناقضان حقوق کودکان) حذف می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها