توییت بن دغر، دعوتی درست از سوی شخصی نادرست

توییت بن دغر، دعوتی درست از سوی شخصی نادرست
دوشنبه 2 تير 1399 - 20:32

توییت احمد بن دغر نخست وزیر دولت عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن خشم کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشته است.

العالم یمن

وی در این توییت با نوشتن عبارتِ "به طرف صلح عادلانه و دائمی در یمن"، خواستار گفت وگو میان گروههای یمنی از طریق سازمان ملل متحد شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی این توییت را دعوتی درست از سوی شخصی نادرست توصیف کردند.

شبل ردفان نوشت: بدون راهکار تشکیل دو دولت و اعلام قطع ارتباط و احیای دولت جنوبی مستقل با حاکمیت کامل به پایتختی عدن صلح ممکن نیست. این تصمیم مردم جنوب است که هزاران کشته و مجروح دادند و غیر از این را قبول نمی کنند.

سحاب الجنوب نوشت: دزدهایی که به فساد متهم هستند درباره صلح حرف می زنند.

ولید نوشت: دعوت به صلح نیازمند شجاعت است اما اینها ترسو هستند، آنهم در این شرایط دشوار که یمن به خاطر تعصبات داخلی و طمع ورزی خارجی به فرماندهی ائتلاف سعودی و امارات دچار تجزیه شده است، کشورهایی که به اصطلاح برای بازگرداندن دولت قانونی آمدند حالا به افعی ها و شغالهایی تبدیل شده اند که پیکر یمن را از هم می درند.

عبدالمجید فیصل نوشت: ای پسر خائن، محال است از دستاوردها و اهداف استراتژیک مان دست برداریم و مجددا به احیای وحدتی فکر کنیم که تحقق آن محال است، چرا که چنین وحدتی، وحدت ویرانی، خرابی و نابودسازی آینده است، تا پای جان در راه ساخت کشور جنوب می کوشیم کشوری که هیچ فرد شمالی در آن جایی ندارد.

نجیب محمد نوشت: دزدها آمده اند تا راه حلی برای گفت وگوی مشروط ارائه دهند، این یعنی یا وحدت یا مرگ، اینها همان اشخاصی هستند که کشور را به مدت نیم قرن خرد کردند، می خواهند سرنوشت ملتها را خود تعیین کنند، این نوع وحدت، وحدت باندهای راهزن است که ما را در جنگ گرفتار نموده و به این روزگار دچار کردند.

حمزه الحسنی نوشت: تا وقتی ریاض و ابوظبی به امنیت و ثبات یمن ضربه می زنند صلح و امنیتی در کار نخواهد بود، تنها راه حل، وحدت مردم یمن و اخراج بیگانگان است.

شمسان الربوعی نوشت: در صورتیکه فراموش کرده اید به شما یادآوری می کنیم که سران شورای سیاسی مدتی قبل دیدگاه ملی خود را برای توقف تجاوز و رفع محاصره یمن ارائه دادند، باید طرح ارائه دهید نه اینکه عقب نشینی کنید.

بکری الحریبی نوشت: یمن، از نعمت صلح، امنیت و عدالت برخوردار نخواهد شد مگر با محاکمه عادلانه دزدان منحرف و زندانی کردن آنان، سخن تو از صلح، امنیت و عدالت آنهم وقتی زندانی نشده ای مانند آن است که بگویی تابستان عدن، خنک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها