واکنش فرمانده یونیفل به نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی

واکنش فرمانده یونیفل به نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی
دوشنبه 2 تير 1399 - 19:20

فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان‌ (یونیفل) پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز آسمان لبنان را نقض حاکمیت این کشور و قطعنامه سازمان ملل دانست و ‌از این رژیم خواست هرچه سریعتر به این پروازها پایان دهد.

العالم ـ لبنان

استفانو دل کول فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان‌ (یونیفل) روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ملی لبنان،‌ در واکنش به نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی،‌ گفت:‌ یونیفیل افزایش پرواز جنگنده‌های اسرائیلی را بر فراز آسمان لبنان مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: پرواز این جنگنده‌ها بر فراز آسمان لبنان، نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نیز حاکمیت لبنان است که باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و ممکن است به بروز اتفاقاتی منجر شود که امنیت و آرامش حاکم میان لبنان و اسرائیل را به خطر بیندازد.

فرمانده یونیفل گفت: این اقدامات اسرائیل با اهداف و تلاش ما در تضاد است. ما سعی در جلوگیری از بروز تنش‌ها میان دو طرف و نیز حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان داریم.

کول در ادامه از اسرائیل خواست که همه پروازهایش بر فراز آسمان لبنان را سریعا متوقف کند.

به گزارش ایرنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در ادامه نقض حریم هوایی لبنان،‌ بر فراز شهرهای صیدا، حاصبیا، مناطق العرقوب، جبل الشیخ و مزارع شبعا واقع در جنوب این کشور به پرواز درآمدند.

هواپیماهای متجاوز رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز وارد حریم هوایی لبنان می شوند و در نقاط مختلف این کشور عملیات شناسایی و جاسوسی انجام میدهند و اعتراض‌های مکرر مقام های لبنانی به مقامهای سازمان ملل در این زمینه به دلیل اعمال فشار آمریکا و لابی صهیونیستی راه به جایی نبرده است.

بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ که پایان تابستان ۱۳۸۵ و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ رژیم اسرائیل علیه لبنان در شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد، این رژیم ملزم شد به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها