تاکید وزرای خارجه هلند و اردن بر مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری

تاکید وزرای خارجه هلند و اردن بر مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری
سه شنبه 3 تير 1399 - 13:46

وزرای خارجه هلند و اردن طی مکالمه تلفنی ضمن مخالفت با طرح تل‌آویو برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، بر لزوم حصول صلح بر مبنای راهکار دو دولتی تاکید کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

«استِف بلاک» وزیر خارجه هلند و «ایمن الصفدی» همتای اردنی وی در گفت‌وگوی تلفنی، طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری را رد کردند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، وزارت خارجه اردن با اعلام این خبر گفت بلاک و الصفدی در این تماس تحولات اخیر در حوزه فلسطین را با تمرکز بر تهدیداتی که طرح اشغال اسرائیل برای صلح در منطقه دارد، بررسی کردند.

بر این اساس، الصفدی بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) خواستار اقدامات فوری و مؤثر بین‌المللی برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری و از سرگیری مذاکرات مستقیم جهت حصول صلح بر مبنای راهکار دو دولتی شد.

به نوشته شینهوا، وزیر خارجه اردن سپس از هلند و اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری و پایبندی آنها به راهکار دو دولتی تقدیر کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین درباره تلاش‌ها جهت تامین حمایت مالی لازم برای تداوم نقش آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به «آنروا» در کمک به آوارگان فلسطینی صحبت کردند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل بامداد امروز ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، از کمیسیاری عالی حقوق بشر در این سازمان خواست گزارشی درباره تاثیرات این اقدام تهیه کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها