در گفتگو با العالم مطرح شد؛

کشمکش های ائتلاف حاکم و سرنوشت دولت در تونس + ویدئو

سه شنبه 3 تير 1399 - 23:10

نماینده پارلمان تونس و عضو دفتر سیاسی جنبش الشعب درباره تحولات سیاسی اخیر در عرصه سیاسی تونس و سرنوشت دولت در تونس سخن گفت.

العالم ـ تونس

هیکل مکی در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد که جنبش الشعب با اصل "بزرگ شدن دولت" مخالف نبود؛ اما با "بزرگ کردن دولت" به این شکل و شیوه مخالفت کرد؛ زیرا دولت هنوز کار خود را آغاز نکره است و عمر آن فقط 100 روز است و پس از ادای سوگند، وارد نبرد با ویروس کرونا به منظور حمایت از مردم تونس است و توانست در اولین نبرد خود از این نوع پیروز شود.

وی افزود: اجرای برنامه های دولتی هنوز آغاز نشده است. دولت به بازنگری در ترکیب کابینه و اهداف خود نیاز دارد. آنچه که به جنبش الشعب آسیب می زند، "قدرت گرفتن های سیاسی" در داخل دولت است.

نماینده پارلمان تونس همچنین توضیح داد که حزب الشعب از همان ابتدا با پیوستن حزب "قلب تونس" به دولت مخالف نبوده است. اما امروز با بزرگ کردن دولت مخالف است؛ زیرا زمان مناسب نیست و ممکن است به سیطره جنبش النهضه منجر شود.

هیکل مکی خاطرنشان کرد که جنبش الشعب خود را نگهبان مسائل اجتماعی تونس در داخل پارلمان و دولت می داند و دیدگاه هایی درباره شکل و ساختار دولت و ائتلاف حاکم مطرح کرد.

وی تصریح کرد که اختلاف با جنبش النهضه یک اختلاف ایدئولوژیک نیست؛ بلکه یک اختلاف سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها