شبی که آمریکا می‌خواست عراق را در آتش فتنه بسوزاند

شبی که آمریکا می‌خواست عراق را در آتش فتنه بسوزاند
شنبه 7 تير 1399 - 17:08

یورش به الحشد الشعبی در پنجشنبه‌شب گذشته در بغداد، به وضوح نشان داد که برخی طرف‌ها در داخل دولت عراق وابسته به اراده آمریکایی هستند و این وابستگی، به رغم تمام پیامدهایی که دارد، خطرناک‌تر از اجرای اوامر آمریکایی نیست.

العالم- درگوشی

اجرای تصمیم آمریکا برای حمله به الحشد الشعبی در واقع تصمیمی برای به آتش کشیدن بغداد به منظور راضی ساختن آمریکای اشغالگر، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی، به‌ویژه عربستان سعودی بود؛ چرا که آنها الحشد الشعبی را سدی نفوذناپذیر در مقابل اجرای اوامر و سازو کارهای‌شان در عراق، از ایجاد فتنه قومی گرفته تا غارت ثروت‌های آن، می‌بینند.

تمام نیروهای عراقی، به غیر از نیروهای وابسته به آمریکا و دلارهای کثیف نفتی سعودی، به خوبی می‌دانند تمامی گروه‌های الحشد الشعبی به منطقه "الخضراء"( سبز) و هیچ‌یک از تاسیسات عراقی تعدی نکرده و نخواهند کرد. این نیروی ملی عراق از عراق، ملت، مقدسات و عزت آن حمایت کرده و می‌کند و در راه این کشور از خونش گذشته است، و اگر الحشد نباشد نه دولتی است و نه منطقه الخضراء.

مجریان تصمیم پوچ آمریکا برای یورش به مقر الحشد الشعبی دست به چنین اقدامی زدند تا واکنش‌ها و مواضع الحشد و ملت عراق را درباره این اقدام‌شان بسنجند، بدون این‌که لحظه‌ای متوجه بشوند که آنها با این اقدام در حال سوق دادن کشور به ناکجا آباد و وارد کردن آن در کوره راه‌های فتنه هستند که تنها استفاده‌کننده از این وضعیت، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و ارتش‌های تروریست‌شان خواهند بود.

آگاهی ملی و اسلامی الحشد الشعبی و احساس مسئولیت نیروهای ملی عراق، آمریکای اشغالگر و اذناب آن در عراق را ناامید کرد. الحشد الشعبی و نیروهای ملی تمامی نیروها و قوای خود را به کار گرفتند تا به آمریکا بفهمانند که حضورش در عراق پایدار نیست و ناگزیر باید از این کشور عقب‌نشینی کند و اذناب آن در عراق کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند اوامر فاجعه‌بار آن را اجرا و عراق را به چراگاهی برای آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی تبدیل کنند.

از دولت عراق انتظار می‌رود که در چارچوب مسئولیتی که نمایندگان ملت به آن محول کرده‌اند و در راس آنها، آماده‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، اقدام و همچنین ابتدایی‌ترین نیازهای درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تأمین کند و حافظ حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن باشد به‌ویژه در شرایطی که عراق در معرض تجاوز آشکار ترکیه و اشغالگری وحشیانه آمریکا قرار گرفته است. دولت عراق بایستی خود را از توطئه‌های آمریکا، که کاملا مبتنی بر منافع و مصلحت رژیم صهیونیستی است، دور سازد. در واقع، آمریکا به خاطر خدمت به این رژیم اشغالگر، علیه حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین اشغالی و الحشد الشعبی در عراق نفرت‌پراکنی می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها