حماس: پاسخ فلسطین در برابر الحاق کرانه باختری مقاومت مسلحانه است

حماس: پاسخ فلسطین در برابر الحاق کرانه باختری مقاومت مسلحانه است
شنبه 7 تير 1399 - 18:32

«اسماعیل رضوان» از فرماندهان جنبش حماس فلسطین تاکید کرد همه اَشکال مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه برای نابودی طرح رژیم صهیونیستی با هدف الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی برای ملت فلسطین مشروع است.

العالم - فلسطین اشغالی

رضوان ضمن مسئول دانستن رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای افزایش تنش‌ در پی اجرای طرح الحاق کرانه باختری، افزود: تصمیم این رژیم برای الحاق بخش‌هایی از خاک فلسطین هرگز اجرایی نخواهد شد و ما با تمام توان در برابر آن خواهیم ایستاد.

این فرمانده حماس خاطرنشان کرد که تمامی گزینه‌های مردمی، حقوقی، سیاسی، قانونی و از جمله مقاومت مسلحانه برای مقابله با طرح اسرائیل در برابر ملت فلسطین وجود دارد و رژیم صهیونیستی پیش از پشیمانی باید متوجه پیام مقاومت شود زیرا ما هرگز اجازه اجرای معامله قرن و قانونی شدن اشغالگری در سرزمین فلسطین را به دشمن نخواهیم داد.

«مومن عزیز» مسئول رسانه‌ای جنبش مجاهدین فلسطینی هم در این رابطه تاکید کرد که توطئه جدید صهیونیست‌ها اجرایی نخواهد شد و فلسطینیان آماده هرگونه جانفشانی برای خاک فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه تمامی توان مقاومت آماده به کارگیری برای شکست توطئه دشمن است، افزود: مقاومت از تمامی گزینه‌های ممکن نظامی استفاده خواهد کرد زیرا دشمن جز این، زبان دیگری را نمی‌فهمد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را «اعلام جنگ» علیه ملت فلسطین توصیف کرده است.

انتفاضه سوم؛ گزینه فلسطین در برابر طرح الحاق کرانه باختری

«جمیل مزهر» از فرماندهان جنبش آزادیبخش فلسطین هم برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی از جمله الحاق کرانه باختری خواستار انتفاضه سوم مردم فلسطین شد.

وی تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها از جمله مبارزه مسلحانه برای فشار آوردن بر دشمن تا عقب‌نشینی کامل آنها از طرح‌های ظالمانه خود علیه ملت فلسطین روی میز موجود است.

وزیر پیشین اسرائیل: الحاق کرانه باختری خطای بزرگ تاریخی است

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی نیز با اعلام مخالفت خود با اجرای طرح الحاق کرانه باختری، آن را خطای بزرگ تاریخی و ضد منافع اسرائیل خواند.

وی خاطرنشان کرد که اجرای این اقدام یکجانبه (الحاق کرانه باختری) به معنای عبور اسرائیل از نقطه بی‌بازگشت است و این یعنی خطای بزرگ تاریخی.

اختلافات داخلی در اسرائیل بر سر اجرای الحاق کرانه باختری

از سویی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل از اختلافات شدید داخلی در این رژیم از جمله در جلسه پنجشنبه گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری خبر داده است.

این شبکه اعلام کرد که در جلسه روز پنجشنبه پارلمان که برای اولین بار پس از روی کار آمدن کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، تشکیل شده بود، «عفیف کوخاوی» فرمانده ستاد ارتش این رژیم تاکید کرد که اجرای طرح الحاق کرانه باختری به افزایش عملیات استشهادی فلسطینیان و ایجاد درگیری مسلحانه در منطقه نوار غزه منجر خواهد شد.

طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت ها و واکنش های گسترده خارجی و داخلی بر اجرای طرح الحاق کرانه باختری از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) اصرار دارد.

نتانیاهو طی روزهای اخیر بارها تهدید کرده که اگر این طرح اجرا نشود، کابینه را منحل کرده و کار به انتخابات چهارم کشیده خواهد شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل و رئیس ائتلاف «آبی و سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم صهیونیستی قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها