"شکنجه را در بحرین متوقف کنید".. آیا کسی پاسخ می‌دهد؟

شنبه 7 تير 1399 - 19:47

هشتگ #أوقفوا_ التعذیب_ في- البحرين( شکنجه را در بحرین متوقف کنید) که دو روز پیش توسط حقوقدانان بین‌المللی و فعالان بحرینی به عنوان شعاری به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه 26 ژوئن ایجاد شده، امروز ترند نخست توییتر در بحرین شده است.

العالم- بحرین

افزون بر 4 هزار زندانی آزادی بیان در زندان‌های آل‌ خلیفه در بحرین هستند که در دادگاه‌های فاقد مشروعیت و به اتهام‌های واهی محاکمه شده‌اند. برخی از زندانیان آزادی بیان در بحرین که اعترافات آنها تحت شکنجه و فشارهای روحی بوده است، به اعدام و حبس ابد و یا سلب تابعیت محکوم شده‌اند.

حقوقدانان می‌گویند توسل رژیم بحرین به شیوه‌های وحشیانه شکنجه و اعمال فشار روحی علیه بازداشت‌شدگان در بیشتر موارد به جان باختن شماری از آنها و مبتلا شدن ده‌ها زندانی دیگر به بیماری‌های حاد منجر شده است.

کاربری به نام "زینب" نوشته است: جوانان بی‌گناهی که روزها و سال‌های‌شان را پشت میله‌ها سپری می‌کنند شریان شکوفایی کشور هستند.. نسل جوانان که هر کشوری به آنها تکیه می‌کند در کشور من، به حاشیه رانده و زندانی شده‌اند."

کاربر دیگری به نام "وانتصر النمر" گفته است متوقف کردن شکنجه در بحرین در گرو کناره‌گیری آل خلیفه است.

"Samar Mnaaimne" نیز تأکید کرده است، 5689 شهروند شکنجه می‌شوند؛ چرا که آنها خواستار آزادی شده‌اند." وی آل سعود را مسئول شکنجه شهروندان بحرینی خواند.

یک کاربر دیگر با نام اختصاری "ف." به ذکر اسامی برخی زندانیانی پرداخته که در زندان‌های رژیم شکنجه می‌شوند.

"Ali Rashed AlAsheeri" نوشته است: گزارش بسیونی( کمیسیون حقیقت‌یاب نقض حقوق بشر در بحرین) که به درخواست خود پادشاه بحرین تهیه شد، اعمال شکنجه در زندان‌های بحرین را تایید کرد.

حساب کاربری به نام "اعلام قرية ابوصبیع" نیز با بازنشر تصاویری از شکنجه شهروندان در جریان تظاهرات توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه، نوشت: "این چیزی است که در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد در #اتاق‌های_ مرگ چه خبر است!!!" .

دولت بحرین از زمان آغاز انقلاب 14 فوریه 2011 در این کشور شمار زیادی از معارضان و انقلابیون این کشور از جمله شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی را بازداشت کرده و تابعیت تعداد زیادی از معارضان از جمله آیت‌الله "عیسی قاسم" رهبر معنوی انقلاب بحرین را سلب کرده است.

در همین راستا دیوان عالی بحرین به تازگی حکم اعدام دو جوان بنا به اتهامات سیاسی را صادر کرد که با انتقاد سازمان‌های حقوق بشری مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها