لبنان دهان سفیر آمریکا و اروپا دهان نمایندگان آمریکایی را را می بندند

لبنان دهان سفیر آمریکا و اروپا دهان نمایندگان آمریکایی را  را می بندند
يکشنبه 8 تير 1399 - 19:17

اتحادیه اروپا اعلام کرد که راه حل و کلید ثبات لبنان ، در گفت وگوی سازنده با همه حزب های سیاسی موجود دراین کشور عربی است و حضور شاخه سیاسی حزب الله، در عرصه سیاسی لبنان اجتناب ناپذیراست.

العالمدرگوشی

در خبر آمده است .. در برهه اخیر، سه اتفاق مهم در لبنان و اطراف آن روی داد. اولین مورد، بازداشت ده ها تن از کسانی بود که درقالب گروه هایی که برای عملیات خرابکارانه در بیروت پایتخت لبنان برنامه ریزی می کردند، با هدف سوء استفاده به جمع تظاهرکنندگان معترض لبنانی نفوذ کردند.

دومین اتفاق ، اقدام دستگاه قضایی لبنان در صدور حکم قضایی مربوط به ممنوعیت پوشش خبری اظهارات "دوروتی شیا" سفیر آمریکا در لبنان بود.

سومین اتفاق، مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست نمایندگانی از حزب های دموکرات و جمهوری خواه مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی و ممنوعیت فعالیت های آن در قاره اروپا بود.

هیچ تحرک مشکوک در سراسر منطقه از لبنان گرفته تا عراق و سوریه و غیره ، انجام نشده ، مگر اینکه عامل یا عواملی وابسته به آمریکا در آن دست داشته اند و برای حفظ منافع و خواسته های این کشور و مهم تر از آن برای تامین نقشه رژیم اسرائیل و حفظ امنیت این رژیم تلاش کرده اند.

از نمونه های آن می توان به اشغالگری آمریکا در عراق در سال 2003 اشاره کرد که طی آن همه ساختارهای دولت عراق اعم از ارتش و وزارت خانه ها و ادارات و مراکز عمومی و آثار تمدن تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ، قبیله ای و عشایری عراق نابود شد ، همه این اقدامات با هدف ماندن در این کشور مهم و در راستای اجرای طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی است که درصدد به آتش کشیدن کشورهای اطراف رژیم اسرائیل و تامین امنیت و دفاع از این رژیم در برابر اهالی کشورهای منطقه هستند ؛ کشورهایی که دربرابر عادی سازی خفت بار که برخی از کشورهای مطیع حوزه خلیج فارس به آن تن داده اند، تسلیم نخواهند شد.

آشوب خلاقانه بار دیگر نمودار می شود

اختاپوس آمریکا درجهت گسترش فساد در منطقه و ایجاد آشوب (خلاقانه) توسط کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه پیشین و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا تلاش کرد. رایس بعدها و پس از اشغال افغانستان و سپس عراق توسط کشورش ، اقرار کرد که این اشغالگری چنانچه بوش پدر ادعا می کرده برای گسترش دموکراسی و تبدیل عراق به کانون دموکراسی درخاورمیانه نبوده است.

آشوب و ناآرامی ، آخرین راه حلی بود که دولت آمریکا برای مشکلات لاینحل خود اجرا کرد، چیزی که آن را آشکارا در عراق و لبنان مشاهده می کنیم..

آمریکا از طریق سفیر خود در بیروت، مزدورانش را که اغلب لبنانی هستند و درمیان آن ها برخی تابعیت سودانی، سوری و فلسطینی نیز هستند، به نفوذ در جمع تظاهرکنندگان معترض به بحران اقتصادی سوق داد. یک منبع امنیتی لبنانی از بازداشت بیش از 40 نفر درقالب گروه هایی خبر داد که برای اجرای عملیات خرابکارانه در بیروت از طریق سوء استفاده از تظاهرات مردمی برنامه ریزی می کردند. افراد بازداشت شده به دریافت مبالغی در ازای ایجاد ناآرامی در بیروت از طریق نفوذ به جمع تظاهرکنندگان اقرار کردند.

بسته شدن دهان سفیر آمریکا توسط لبنانی ها ..

نشانه های دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان ، دراظهارات دوروتی شیا سفیر این کشور در لبنان به اوج خود رسید. وی در سخنان خود، یک حزب لبنانی را مسئول بحران اقتصادی لبنان معرفی کرد که این موضع وی، دخالتی آشکار درامور داخلی لبنان به شمار می رود، این مساله، دستگاه قضایی لبنان را بر آن داشت تا وی را از هر گونه اظهارنظر درجمع خبرنگاران منع کند.

ساکت شود یا نشود، مهم این است که امثال وی کنترل شوند

گفت : ساکت نخواهم شد .. بدین معنا که از دخالت مستقیم در حاکمیت لبنان وامور داخلی این کشور دست برنخواهم داشت، مهم نیست وی چه می گوید، مهم این است که مسئولان رسمی، امثال وی را کنترل کنند.

"محمد مازح" قاضی دادرسی فوری در شهر صور گفت : این تصمیم با همه اصول دیپلماتیک که سفیران را از دخالت در امور کشورهایی که در آن ماموریت دارند، باز می دارد.

وی اظهارات شیا را محکوم کرد و گفت که این اظهارنظر در حوزه اختیارات وی نیست.

اروپا دهان نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکایی را می بندد

دخالت آمریکا در امور لبنان، صرفاً به اظهارات سفیر جنجال برانگیز این کشور محدود نشد، بلکه ، نمایندگانی از حزب های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا نیز با درخواست از اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی و منع فعالیت این گروه در حزب الله، دراین جنجال و آشوبگری با سفیر آمریکا همراه شدند.

اتحادیه اروپا ، درخواست نمایندگان آمریکایی را رد و تلاش کرد با ترسیم نقشه راهی تا حدودی عاقلانه، خطراتی را که منافع و طرفدارانش را در لبنان تهدید می کند، حفظ کند و بدین ترتیب ، در برابر غارتگری آمریکا که در غارت ثروت های منطقه هیچ سهمی برای شرکای قدیمی اش قائل شود، بایستد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که راه حل و کلید ثبات لبنان ، در گفت وگوی سازنده با همه حزب های سیاسی موجود دراین کشور عربی است و حضور شاخه سیاسی حزب الله، در عرصه سیاسی لبنان اجتناب ناپذیراست.

اتحادیه اروپا بر ادامه فعالیت با دولت لبنان تاکید کرد و این مساله نشان می دهد که این اتحادیه به طور تلویحی به قدرت حزب الله اقرار کرده و معتقد است که نمی توان حزب الله را در همه زمینه ها از جمله میدانی و سیاسی نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها