استقبال فتح از دعوت حماس برای وحدت در مقابل صهیونیست‌ها

استقبال فتح از دعوت حماس برای وحدت در مقابل صهیونیست‌ها
يکشنبه 8 تير 1399 - 17:09

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) از دعوت جنبش حماس برای اتحاد جهت مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی از جمله «معامله قرن» و طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری استقبال کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«جبریل رجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح امروز یکشنبه گفت که فتح همواره از وحدت و اتحاد صفوف فلسطینیان استقبال می‌کند.

او افزود که وحدت ملی یکی از ارکان مهم انقلاب فلسطین در سال ۱۹۶۵ بود و یکی از ارکان مهم مبارزه ملی فلسطینیان است و بدون آن مقابله با طرح‌های صهیونیستی و مقابله با «معامله قرن»، طرح الحاق و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین ممکن نیست.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، رجوب تصریح کرد که خطر کنونی مربوط به معامله ننگین ترامپ-نتانیاهو خطری سرنوشت‌ساز و تهدیدی برای آرمان فلسطین و حقوق مشروع فلسطین است و همین امر کنار گذاشتن اختلافات داخلی و اتحاد در یک جبهه ملی برای شکست توطئه‌های الحاق اراضی و معامله قرن را می‌طلبد.

وی تأکید کرد که تاریخ و نسل‌های آینده هرگز به ما رحم نخواهد کرد و همگی بایستی به مسئولیت ملی برای دفاع از ملت فلسطین و آرمان آن عمل کرده و این سرزمین مقدس را بازپس بگیریم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک از تمامی فلسطینیان درخواست کردند تا به طور گسترده در فعالیت‌های مقابله با طرح اشغالگری رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های تروریستی آن حضور یابند.

از سوی دیگر «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که موضع فلسطین مخالفت با طرح الحاق و نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی است.

وی بر پایبندی به راه‌حل دولت برای پایان دادن به طرح اشغال و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کرد.

وی تصریح کرد که اگر اسرائیل دست به اجرای طرح الحاق بزند، بایستی مسئولیت کامل آن را بر عهده بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها