۱۳ عملیات امنیتی عراق طی ۶ ماه علیه داعش

۱۳ عملیات امنیتی عراق طی ۶ ماه علیه داعش
دوشنبه 9 تير 1399 - 14:18

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از اجرای ۱۳ عملیات امنیتی طی ۶ ماه گذشته برای ریشه‌کنی داعش در این کشور خبر داد.

العالم - عراق

سرتیپ«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اجرای ۱۳ عملیات امنیتی طی ۶ ماه گذشته علیه داعش، گفت که این عملیات‌ها بر اساس دریافت اطلاعات قبلی انجام گرفته است.

الخفاجی با اشاره به اینکه تروریست‌ها برای سوء استفاده از شرایط عراق تلاش می‌کنند، گفت که «درست است که ما موفق شدیم اراضی عراق را پاکسازی کرده و داعش را از عراق بیرون کنیم اما هنوز هم هسته‌های خفته وجود دارد لذا اقدام نظامی و امنیتی بایستی به منظور اعمال فشار برای پایان دادن به حضور این گروه (تروریستی) در عراق ادامه یابد و عملیات‌ها نیز موفقیت زیادی داشته است».

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، الخفاجی تصریح کرد که داعش به مدت بیش از سه سال و نیم بر عراق سیطره داشت و در این مدت توانست به داخل مناطق نفوذ کند در نتیجه پایان دادن به حضور داعش از طریق عملیات‌های نظامی محدود به این سادگی نیست.

او تصریح کرد که عراق از ابتدای سال جاری میلادی با شرایط غیرطبیعی در سطح سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی مواجه است و این شرایط بر وضعیت امنیتی نیز تأثیر داشته است و بقایای عناصر داعش سعی دارند از این شرایط سوء استفاده کنند و در نتیجه عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین گفت که از اوایل سال جاری میلادی تا کنون ۱۳ عملیات امنیتی انجام شده که اکثر این عملیات‌ها در مناطق صحرایی بوده است چرا که از دیدگاه داعش مناطق صحرایی، کوهستان و دره‌ها از امنیت بیشتری برای این گروه برخوردار است و دسترسی به آن ممکن نیست.

به گفته وی نبرد کنونی علیه داعش نبرد اطلاعاتی و امنیتی است و با همکاری شهروندان و دستگاه‌های امنیتی، عملیات‌های بی‌سابقه‌ای علیه داعش صورت می‌گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها