نمایندگان دموکرات خواستار قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری شدند 

نمایندگان دموکرات خواستار قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری شدند 
سه شنبه 10 تير 1399 - 16:54

چهار تن از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پمپئو خواستند تا در صورت اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری، کمک‌های ایالت متحده به این رژیم قطع شود. 

العالم ـ آمریکا

به گزارش امروز (سه شنبه) شبکه خبری اسرائیل، چهار تن از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان در نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از وی خواستند در صورت اجرای اعمال حاکمیت اسراییل (رژیم صهیونیستی) بر یهودا و سامره (بخشی از کرانه باختری)، دولت آمریکا کمک‌های خود به اسرائیل را قطع کند.

چهار نماینده دموکرات مجلس نمایندگان به ترتیب "الکساندریا اوکاسیو کورتز" از نیویورک، "پرامیلا جیاپال" از واشنگتن، "رشیده طیب" از میشیگان و "بتی مک کلوم" از مینه سوتا هستند.

در نامه نمایندگان معترض به سیاست‌های تجاوزگرانه نتانیاهو آمده است، در صورت پیشبرد برنامه رژیم صهیونیستی برای اجرای الحاق کرانه باختری، ما به تلاش‌های خود برای به رسمیت نشناختن این برنامه ادامه خواهیم داد و در کمک‌های تسلیحاتی ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم بازنگری خواهیم کرد.

نمانیدگان حزب دموکرات آمریکا بر خلاف جمهوریخواهان در یک ماه اخیر آشکارا مخالفت خود با برنامه بنیامین نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، اوایل ماه جاری گروهی از سناتورهای دموکرات آمریکا از جمله "چاک شومر" رهبر اقلیت مجلس سنا، سناتور باب منندز و سناتور بن کاردین بیانیه‌ای صادر کردند که در آن به صراحت مخالفت خود با برنامه اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری را اعلام داشتند.

سناتورهای دموکرات خاطرنشان کردند که مذاکرات مستقیم میان مقامات اسرائیل و فلسطین تنها راه برای یک صلح پایدار است. آن‌ها هشدار دادند که الحاق کرانه باختری می‌تواند ثبات منطقه و تضمین امنیت ملی ایالات متحده در منطقه را تضعیف کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد از روز چهارشنبه (۱۱ تیر) طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را با وجود موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی اجرایی کند.

قرار است در این طرح، بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری اشغال و به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه شود.

پربیننده ترین خبرها