اعلام مخالفت اردن حتی با حاکمیت محدود اسراییل بر کرانه باختری

اعلام مخالفت اردن حتی با حاکمیت محدود اسراییل بر کرانه باختری
دوشنبه 9 تير 1399 - 09:52

دولت اردن مخالفت خود را حتی با الحاق حتی بخش های کوچکی از کرانه باختری، طی پیامی به مسوولان رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

العالم ـ اردن

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت امان تاکید کرده است که حتی با حاکمیت محدود اسرائیل بر کرانه باختری مخالف است و به صورت مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

طبق این گزارش، یکی از مجاری ارسال این پیام از سوی اردن دیدار اخیر بین عبدالله دوم پادشاه اردن و یوسی کوهن رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) بوده است.

در این گزارش آمده است که کوهن در جریان دیدار با عبدالله دوم موضع اردن در خصوص حاکمیت محدود اسرائیل بر مناطق شهرک نشین یا حاکمیت بر بخش کوچکی از جوامع یهودی در کرانه باختری را جویا شده است.

طبق گزارش مزبور، پاسخ اردن در واکنش این بود که هیچ تفاوتی بین اقدام در جهت الحاق بخش اعظم یا بخش جزئی از کرانه باختری برای امان وجود ندارد.

عبدالله دوم اخیرا نسبت به الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که در صورت پیشبرد طرح الحاق، این مساله منجر به درگیری گسترده با پادشاهی اردن هاشمی می‌شود.

وی پس از آن نیز تاکید کرد که حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز تهدید کرده است که امان در صورت اجرای طرح انضمام کرانه باختری در روابط خود با اسرائیل تجدید نظر خواهد کرد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که پادشاه اردن دریافت تماس تلفنی از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرده و همچنین درخواست بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم برای سفر به امان را نپذیرفته است.

بسیاری از اردنی‌ها برغم توافقنامه صلح این کشور با تل آویو، اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر متخاصم می‌شناسند و علیه عادی سازی روابط با این رژیم تظاهرات برگزار می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها