آیا طرح الحاق انجام می شود؟

آیا طرح الحاق انجام می شود؟
چهارشنبه 11 تير 1399 - 08:25

رویاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش گسترده ای از کرانه باختری و منطقه استراتژیک دره اردن به حاکمیت اشغالگران با پایداری مقاومت فلسطین که ان را اعلام جنگ می دانست بر باد رفت  و وی را واداشت تا درباره امکان به تعویق انداختن طرحی که قرار بود ماه جولای اجرا شود، سخن گفت.

العالم - كشكول

نتانیاهو یک روز پیش از زمان مقرر در گفت وگو با اعضای حزب لیکود گفت زمان الحاق اول جولای نخواهد بود نتانیاهو پس از اظهارات بنی گانتز وزیر جنگ رژیم مبنی بر اینکه الحاق در اول جولای مقدس نیست ،موعد را به تعویق انداخت. به نظر می رسد معاملات و طرح ها و وعده ها مانند طناب نجاتی است که نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و نجات خودش از مجازات جنایت های فسادی که به خاطر آن تحت تعقیب است بدان چنگ زده است نتانیاهویی که به ترامپ اعتماد کرده این بار برای بازگشت به آروزی طرح الحاق خود را ناچار می بیند.

دلائل زیادی دارد از جمله اینکه وضعیت رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون متزلزل و بحرانی است و هم اکنون به خروج از بحران های سیاسی امریکا نیاز دارد زیرا مسائل داخلی از بحران کرونا و تظاهرات مردمی مخالف با نژاد پرستی و نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری احتمال دارد ترامپ در این مسابقه ببازد.

درگیری داخلی در رژیم صهیونیستی بر تصمیم الحاق تاثیر دارد زیرا رهبر حزب آبی سفید بنی گانتز وزیر جنگ در دیدار با هیاتی امریکایی گفت : اول جولای تاریخ مقدسی برای اجرای الحاق نیست و نتانیاهو در توضیح آن گفت این مساله مبتنی بر حزب آبی سفید نیست که بیانگر اختلافات شدید دو طرف است.

افزون بر هشدارهای نهادهای امنیت اشغالگران و در راس آن شاباک نسبت به این طرح تاکید کرد این طرح وضعیت امنیت داخلی رژیم را متزلزل می کند و به ارتش از انفجار اوضاع کرانه باختری و افزایش عملیات استشهادی هشدار داد.و اینکه سازمان ملل و کشورهای اروپایی آن را محکوم می کنند.

دلیل دیگر مخالفت مقاومت و ملت فلسطین با این طرح اسرائیل است زیرا تظاهرات مردمی گروههای مقاومت و گروههای فلسطینی در مناطق مختلف و شهرهای فلسطین از جمله نوار غزه به کابوسی مقامات اسرائیلی تبدیل شده و شعار نه به طرح الحاق این روزها بیشتر از هر چیزی به گوش نتانیاهو می رسد و در همین راستا نیز سخنگوی گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز گفت اشغالگران در صورت اجرای طرح الحاق انگشت ندامت خواهد گزید و مقاومت ان را اعلان جنگ به ملت فلسطین می داند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها