مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان کرونا در اروپا صادر شد

مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان کرونا در اروپا صادر شد
جمعه 13 تير 1399 - 16:51

کمیسیون اروپا مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را صادر کرد.

العالم- اروپا

آژانس دارویی اروپا نیز روز گذشته مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان مبتلایان ویروس کرونا را صادر کرده بود.

به نقل از اسکای نیوز عربی، این در حالی است که آژانس دارویی اروپا نیز روز گذشته مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان مبتلایان ویروس کرونا را صادر کرده بود.

این آژانس که دفتر مرکزی آن در لاهه قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرد که رمدسیویر اولین داروی ضد کووید-۱۹ است که اتحادیه اروپا استفاده از آن را توصیه می کند.

مرکز مذکور در بیانیه خود عنوان کرده بود که این توصیه باید مورد موافقت کمیسیون اروپا که نقش قوه مجریه در اتحادیه اروپا را ایفا می کند، قرار گیرد.

رمدسیویر دارویی است که توسط شرکت جهانی « Gilliad Science» ساخته شده و در بیمارستان های آمریکا، انگیس و ژاپن مجوز استفاده اضطراری برای درمان بیماران کرونا گرفته است.

تاکنون دو آزمایش کلینیکی روی استفاده از داروی مذکور در درمان بیماران مبتلا به این ویروس انجام شده که هر دو آزمایش نتایج مثبتی داشته و روند بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تسریع بخشیده است اما به این حال اثرگذاری کامل و ایمن این دارو برای درمان بیماران هنوز در دست تحقیق است.

شرکت Gilliad Science آزمایش این دارو را پس از آن آغاز کرده بود که اثرگذاری آن روی نسخه سابق ویروس کرونا موسوم به سندرم حاد تنفسی خاورمیانه و ویروس سارس موفقیت آمیز بود.

گفتنی است این دارو همچنین هنگام شیوع ویروس ابولا در آفریقا، در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گرفته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها