فایننشال تایمز: ارتش انگلیس برای مهار "تهدید" چین آماده می‌شود

فایننشال تایمز: ارتش انگلیس برای مهار
شنبه 14 تير 1399 - 20:25

روزنامهٔ فایننشال تایمز اعلام کرده که فرماندهی ارتش انگلیس در حال بررسی استراتژی جدید برای مهار "تهدید از جانب چین" است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، روزنامهٔ فایننشال تایمز اعلام کرده که فرماندهی ارتش انگلیس استراتژی جدیدی را برای مهار "تهدید از جانب چین" که در شرایط کنونی افزایش یافته است، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

بنابر اعلام این روزنامه، در این هفته فرماندهان نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی انگلیس با تعدادی از وزیران، راهبردهایی برای مهار آنچه "تجاوز" از جانب چین یاد کرده اند، گفتگو کرده اند.

در پاییز وزارت دفاع این پادشاهی قرار است یک استراتژی دفاعی جدید که در آن توجه ویژه‌ای به "تهدید چینی" شده است، تهیه کند.

فایننشال تایمز از زبان توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس نوشت: ما باید درک کنیم که چگونه با چین که در طول عمر ما در حوزه های اقتصادی، فناوری و نظامی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت، مقابله خواهیم کرد.

در میان استراتژی‌های نظامی که توسط این روزنامه مورد بحث قرار گرفته است، ایجاد روابط با کره جنوبی و ژاپن و همچنین استفاده گسترده از فناوری های هوش مصنوعی و افزایش حضور نظامی در آسیا به چشم می‌خورد.

پربیننده ترین خبرها