چرا همیشه ایران دشمن عراق است؟!

چرا همیشه ایران دشمن عراق است؟!
شنبه 14 تير 1399 - 22:51

اسعد البصری روزنامه نگار عراقی اخیرا مطلبی درباره رابطه مفهوم "ملی گرایی" که حزب بعث و صدام 40 سال آن را ترویج کردند با دشمنی آمریکا و مزدورانش با "الحشد الشعبی" نوشت.

العالم کشکول

"ملی گرایی" از منظر حزب بعث صدامی به معنای دشمنی با ایران و بسیج تمام امکانات در مسیر این دشمنی است به شکلی که اگر ثابت شود دشمن ایران نیستی، پس مزدور ایران هستی!.

اما در قاموس حزب بعث صدامی، "جاسوسان" انگلیس، آمریکا یا کشورهای دیگر، مزدور تلقی نمی شوند چون ایرانی نیستند!.

دشمنی حزب بعث صدامی با ایران نوعی دشمنی نژادپرستانه است به همین دلیل با اینکه صدام می دانست جنگش علیه ایران با تحریک کشورهای مرتجع عرب منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا آغاز شد و در واقع نوعی دام برای منهدم کردن توانمندی های ایران و عراق بود اما حتی قبل از سرنگون شدن توسط آمریکا، اعلام کرده بود در صورتیکه رژیمش را سرنگون نکنند، مجددا در برابر ایران خواهد ایستاد!

این فکر حتی در میان پس مانده های صدام وجود دارد، با اینکه عراق توسط آمریکا اشغال شده، اما ملی گرایی صدامی، آمریکا را اشغالگر نمی داند، یا با اینکه ترکیه در عراق حضور نظامی دارد و پرچمش را در شمال عراق برافراشته است، اما گویی هیچ جرمی مرتکب نشده است، این ملی گرایی بعثی صدامی، حتی انگلیس و آمریکا که عراق را در 2003 اشغال کردند یا عربستان سعودی، کویت، قطر و امارات که به اشغال عراق کمک کردند را گناهکار یا دشمن نمی داند و فقط ایران را که پشتیبان عراقیها در برابر متجاوزین آمریکایی، انگلیسی، تکفیری و داعشی بود، دشمن می داند.

چرا این ملی گرایی بعثی صدامی با شنیدن کلمه ایران، دچار جنون می شود اما در برابر داعشی هایی که مناطق غرب عراق را هتک حرمت کردند، ساکت است و حتی حاضر است با متجاوزین آمریکایی و سعودی برای مقابله با دشمنی فرضی به نام ایران، همراه شود.

علت اصلی این نوع بیماری روانی، سوء استفاده استعمار انگلیس و آمریکا از حزب بعث و افکار نژادپرستانه اش علیه ایران است که باعث شد بتوانند بر عراق سیطره یافته و این کشور را به دیواری برای حفظ تاج و تخت شیوخ نفتی تبدیل کنند، علاوه بر آن، واشنگتن و لندن کوشیدند با استفاده از رژیم نژادپرست صدام، مانع ایجاد رابطه ای طبیعی میان ملتهای عراق و ایران شوند چرا که دریافتند وحدت میان این دو ملت، تهدیدی برای منافع آمریکا و غرب است.

با این اوصاف، می توان علت دشمنی آمریکا، غرب، باندهای صدامی، جوکرها، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی وهابی داعش با الحشد الشعبی و ایرانی خواندن این گروه مقاومت را دریافت چرا که الحشد الشعبی مفاهیم غلط ارائه شده از سوی رژیم بعثی صدام، آمریکا و انگلیس درباره ملی گرایی عراقی را قبول ندارد، مفاهیمی که ایران را دشمن ابدی عراق و عرب می داند، الحشد الشعبی به این دلیل دشمن دارد که معتقد است ایران یک کشور اسلامی برادر است که عمق استراتژیک عراق و اعراب در برابر طمع ورزی های آمریکایی صهیونیستی نسبت به منابع عربی اسلامی است.

پربیننده ترین خبرها