امارات کابینه جدید این کشور را با محوریت تغییرات در حوزه اقتصاد معرفی کرد

امارات کابینه جدید این کشور را با محوریت تغییرات در حوزه اقتصاد معرفی کرد
يکشنبه 15 تير 1399 - 20:19

نخست وزیر امارات از تشکیل کابینه جدید این کشور خبر داد که آن را کوچک‌تر و درعین حال چابک‌تر و منطبق با تحولات عصر جدید توصیف کرد.

العالم- آسیا

«محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر و نائب رئیس امارات از تشکیل کابینه جدید این کشور با ادغام برخی وزارتخانه‌ها در یکدیگر و ایجاد پست‌های جدید وزارتی و تغییر برخی اختیارات و مسئولیت‌های اعضای آن خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها، عمده تغییرات در کابینه به منظور رسیدگی بیشتر به پرونده اقتصادی امارات در سایه همه گیری کرونا و شامل حضور ۱۰ وزیر برای مدیریت این حوزه در کابینه امارات است.

حاکم دبی در توئیتر اعلام کرد:«دولت جدید یک سال فرصت دارد تا اولویت‌های جدید را محقق کند. تغییرهای مستمر و بی وقفه‌، شعار مرحله آتی خواهد بود تا به برترین نمونه یک دولت مطابق با عصر جدید دست یابیم به گونه‌ای که خواسته‌های مردم امارات را در مرحله پیش رو محقق کند».

بن راشد درباره ساختار جدید کابینه امارات گفت:« ۵۰ درصد از مراکز خدمات رسانی دولتی منحل و به سکوهای دیجیتال تبدیل شدند و حدود ۵۰ درصد از کمیته‌های دولت هم در یکدیگر ادغام یا به وزارتخانه‌ها ملحق شدند».

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، در ساختار جدید کابینه امارات، وزارت «صنعت و فناوری پیشرفته» به رهبری «سلطان الجابر» تاسیس شد و وزارتخانه‌های «انرژی و زیرساخت» در یکدیگر ادغام شده و «سهیل المزروعی» وزیر آن شد.

بن راشد گفت که سمت وزیر مشاور اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و برنامه‌های کار از راه دور هم ایجاد شده است.

در این راستا وزارت اقتصاد امارات هم سه وزیر خواهد داشت؛ «عبدالله المری» وزیر جدید اقتصاد و «احمد بالهول» و «ثانی الزیوی» دو وزیران مشاور وزارت اقتصاد امارات شدند.

نخست وزیر امارات همچنین اداره کل حقوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی این کشور را در وزارت توسعه اجتماع ادغام کرد و در این وزارتخانه بخشی را برای ارائه خدمات جدید به بازنشستگان و ایجاد صندوق تأمین اجتماعی ملی برای مدیریت صندوق‌های تأمین اجتماعی تشکیل داد.

وی همچنین از ادغام شورای ملی رسانه‌ها و بنیاد جوانان با وزارت فرهنگ به عنوان وزارت فرهنگ و جوانان امارات خبر داد که شامل دو وزیر، «شما المزروعی» وزیر مشاور جوانان و «نوره الکعبی» وزیر فرهنگ و جوانان است و مدیریت خبرگزاری امارات به زیر مجموعه امور امور ریاست امارات واگذار شد.

مقرر شده است که اداره برق و آب فدرال، گروه پست امارات، شرکت حمل و نقل عمومی امارات و شرکت املاک و مستغلات امارات را به مؤسسه سرمایه گذاری امارات ملحق کنند و برای مرحله بعدی یک استراتژی جدید سرمایه گذاری دولتی آماده شود؛ درست همانطور که وزارت نیروی امارات با وزارت زیرساخت ادغام و به وزارت نیرو و زیرساخت تبدیل شده است.

محمد بن راشد آل مکتوم تأکید کرد:« هدف از این تغییرات، تشکیل دولتی است که در تصمیم‌گیری‌ها سریعتر باشد و بیشتر با تحولات روز مطابق است و در استفاده از فرصت‌ها و در برخورد با مرحله جدید در تاریخ ما بهتر است. دولتی انعطاف پذیر و چابک که هدفش تثبیت دستاوردهای کشور است».

بن راشد پیش از این گفته بود که ساختار جدید کابینه امارات با رایزنی محمد بن زاید آل نهیان رئیس این کشور آماده شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها