واکنش فعالان عراقی به اجرای دیروز رزمایش آمریکا در بغداد

هشتگ طعنه‌آمیز عراقی‌ها: سفارت آمریکا «پایگاه نظامی است نه سفارتخانه»

هشتگ طعنه‌آمیز عراقی‌ها: سفارت آمریکا «پایگاه نظامی است نه سفارتخانه»
دوشنبه 16 تير 1399 - 14:13

به دنبال اقدام سفارت آمریکا در عراق به اجرای رزمایش نظامی در بغداد، کاربران عراقی با راه اندازی هشتگ "پایگاه نظامی است نه سفارت"، خواستار اخراج همه اشغالگران آمریکایی از عراق شدند.

العالم - عراق

آمریکا دیروز یک شنبه سامانه پاتریوت جدید خود را در داخل سفارت خود در بغداد آزمایش کرد. این کار، نقض صریح قوانین و پروتکل های بین المللی است. بر اساس قرارداد 1962 وین درباره روابط سیاسی، سفارت یا کنسولگری هر کشوری ملزم به پایبندی به قوانین کشور میزبان هستند و حق نقض حاکمیت کشور میزبان را به هیچ شکلی ندارند.

به گفته منابع خبری، نیروهای آمریکایی اقدام به آزمایش سامانه پدافند هوایی پاتریوت در داخل بغداد کردند. صدای ناشی از انفجار مهمات در این رزمایش به مدت بیش از یک ساعت شنیده می شد. منابع آگاه اعلام کرده اند که چند خودرو در منطقه العلاوی در غرب بغداد در این رزمایش – که در منطقه خضرا برگزار شد - آسیب دیده اند.

پس از این حادثه، کاربران توییتر هشتگ "پایگاه نظامی است نه سفارت" را راه اندازی کرده و با اشاره به مساحت سفارت آمریکا در بغداد که بزرگترین سفارت در سراسر جهان است و شمار نیروهای مستقر در این سفارت، خواستار اخراج همه اشغالگران آمریکایی از این کشور شدند.

کاربری با عنوان "AL IRAQI 2" در توییتی با عنوان "اطلاعاتی درباره سفارت شرارت" نوشت که این سفارت تنها سفارتی است که چندین پایگاه نظامی را در خود جای داده است و با مساحتی حدود نیم کیلومتر مربع، بزرگترین سفارت خانه در کل جهان است و به وسایل ارتباطی پیشرفته و دستگاه های جاسوسی مجهز هستند و گفته می شود طرح ترور فرماندهان و شخصیت ها از همین نقطه شوم هدایت می شده است.

کاربر دیگری به نام یوسف المهندس در توییتی نوشت: "سفارت عراق در واشنگتن هم باید دست به رزمایش نظامی بزند و موشک های الاشتر والبتار شلیک کند.. "

کاربر دیگری به نام "خالد الغزی" در توییتی نوشت: ما قبلا هم گفتیم که این سفارت در واقع پایگاه است نه سفارت. مذاکره کننده عراقی باید شجاع باشد و از این سفارت بخواهد مثل هر سفارت دیگری کارکنان خود را تعدیل کرده و ماهیت غیر نظامی داشته باشد.

کاربر دیگری به نام ریحانه جمال قاسم نوشت: "به قول امام خمینی رحمت الله علیه.. اگر آمریکا از شما راضی بود بدانید که راه را به اشتباه رفته اید".

کاربر دیگری به نام عماد المسافر هم نوشت: آیا این درست است که سفارت آمریکا در بغداد تبدیل به محلی برای اجرای رزمایش نظامی و آزمایش سلاح باشد.

"Zainab" هم نوشت: باید آمریکایی ها را بعد از ارتکاب جنایات متعدد در حق ملت عراق، از عراق اخراج کرد

"Arkan Sumer" هم نوشت: سفارت آمریکا بیش از 15 هزار نفر نیرو دارد که خیلی از آنها حتی چیزی از وظایف دیپلماتیک خود نمی دانند. این سفارت خانه امروز با اجرای رزمایش نظامی در داخل بغداد با استفاده از پهپاد و سامانه دفاعی ثابت کرده است که یک پایگاه نظامی است نه سفارتی مثل بقیه سفارت ها.

پربیننده ترین خبرها