حاکمیت عراق یعنی بستن سفارت شرارت در بغداد

حاکمیت عراق یعنی بستن سفارت شرارت در بغداد
يکشنبه 15 تير 1399 - 22:47

مردم عراق،مانورهای نظامی سفارت آمریکا در بغداد پایتخت عراق را به دلیل اقدامات غیر قانونی و اختلال در وضعیت امنیتی کشور، از جمله تیراندازی و خسارت وارد آوردن به خودروهای غیر نظامی با شلیک گلوله در مرکز بغداد را محکوم کردند.

العالمعراق

فعالان عراقی هشتگ هایی مانند "پایگاه نظامی است نه ،سفارت خانه " و "سفارت امریکا حاکمیت را نقض می کند " به اقدامات غیر قانونی سفارت اعتراض و اقدام سفارتخانه ها در همه کشورهای دنیا را منحصر در اقدامات دیپلماتیک و سیاسی و به دور از اقدامات نظامی دانستند و اینکه وجود نیروهای نظامی در این حجم زیاد و خودروها و تجهیزات نظامی و سامانه های دفاع هوایی در سفارت ضامن تبدیل آن به پادگان یا پایگاهی نظامی است به جای اینکه فقط یک سفارتخانه باشد.

فعالان عراقی: محکومیت سکوت دربرابر نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا

محمد حسین گفت: وجود هیاتی دیپلماتیک در جهان که به ازمایش موشکی و پهپادها در پایتخت کشور میزبان مبادرت می کند، حاکمیت کجاست ؟

احمد اللامی نیز تاکید کرد عراق مقاوم تنها کشوری است که قادر به ایستادن در برابر طغیانگری آمریکاست. وی نوشت امریکای کثیف به هیچ عراقی احترام نمی گذارد فقط نیروهای مقاومت است که با آنها مقابله به مثل می کند و منطق قدرتمندان یعنی سفارت و دیپلماسی و اجرای مانورها و ترساندن ساکنان.

وی نوشت :حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که بیش از دیگران بر حفظ حاکمیت سرزمین و وحدت تاکید داشت و با این وجود وقتی دستان پلید به سرزمین ما تجاوز کرد منافقان از آن شادمان شدند بسیاری حاکمیت کشور را اینگونه معنا می کنند.

مصطفی علی نیز گفت: هیچ هیات دیپلماتیکی حق ندارد سفارت را به پادگانی نظامی تبدیل کند .به حاکمیت کشور بی احترامی کرده و از سلاح و مهمات در مرکز پایتخت استفاده کند. درخواست برای بستن مقر الحشد الشعبی در شهرها در مقابل اجازه به امریکا برای ساختن پایگاهی در مرکز بغداد باطل است.

مانورهای نظامی سفارت امریکا در بغداد به اموال مردم خسارت هایی وارد کرده چرا که در شهرکی مسکونی برگزار شد به ویژه که دختر بچه ای 7 ساله نیز بر اثر شلیک خمپاره و ترکش های موشک در این مانورها کشته شده است.

سید جعفر نیز نوشت: تنها راه برای ایجاد ثبات در عراق و استقلال آن پایان دادن به حضور آمریکا و بستن سفارت شرارت است.

همچنین مانورهای امریکا با واکنش های شدید مردمی و رسمی روبرو شد. کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز یکشنبه از دولت عراق به خاطر عدم اعتراض به اقدامات سفارت امریکا انتقاد کرد.

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی روز گذشته از شلیک خمپاره به منطقه رحمانیه الجعفیر و پشت بیمارستان الکرامه خبر داد و 4 خودرو در نتیجه شلیک خمپاره در منطقه خسارت دید.

پربیننده ترین خبرها