کمیته احزاب لبنان: آمریکا علت نابسامانی کنونی است

کمیته احزاب لبنان: آمریکا علت نابسامانی کنونی است
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:16

کمیته هماهنگی نشست احزاب، قوا و شخصیت‌هایی ملی لبنان در اظهاراتی تأکید کرد که حمله آمریکا علیه لبنان اوضاع اقتصادی و اجتماعی وخیم کنونی در لبنان را به وجود آورده است.

العالم _ لبنان

کمیته هماهنگی نشست احزاب، قوا و شخصیت‌های ملی لبنان در اظهاراتی تأکید کرد که حمله‌ آمریکا علیه لبنان علت اوضاع بد اقتصادی، اجتماعی و افزایش قیمت کالاهای اساسی است.

در همین ارتباط، کشور لبنان با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان پایان جنگ داخلی (۱۹۷۵-۱۹۹۰) روبروست و مردم این کشور در اعتراض به وضعیت کنونی این کشور چندین بار دست به اعتراض زدند.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، کمیته یادشده با ابزار تعجب از اظهارات برخی افراد در لبنان که خواستار دخالت خارجی در امور داخلی این کشور شدند، گفت که این اظهارات اهانتی آشکار به ملت لبنان است.

این کمیته در ادامه با اشاره به اظهارات افراد یادشده تأکید کرد که دخالت کشورهای خارجی در لبنان به معنی چشم پوشی از حاکمیت ملی لبنان است که به هیچ عنوان و از جانب هیچ گروهی نمی‌توان آن را پذیرفت.

دخالت آمریکا در امور لبنان که به امری کاملا آشکار مبدل شده، به تازگی از سوی سفیر این کشور در بیروت تشدید شده است؛ در همین ارتباط، شیخ «بلال سعید شعبان» دبیرکل جنبش «التوحیدالاسلامی» و از شخصت‌های معروف اهل سنت در لبنان در خطبه‌های نماز جمعه شهر طرابلس از فتنه‌گری جدید «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان پرده برداشت و گفت: «دورتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان با گروه‌های سیاسی در طرابلس دیدار کرده و به آن‌ها گفته است که حق کمک به فقرا و گرسنگان را ندارد».

فارس

پربیننده ترین خبرها