دست «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» در جنایت علیه یمن رو شده است

دست «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» در جنایت علیه یمن رو شده است
چهارشنبه 18 تير 1399 - 03:09

ارتش یمن دیروز با رونمایی از سلاح‌های به غنیمت گرفته شده آمریکایی در استان «البیضاء» که روی آن علامت «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» (USAID) حک شده بود، دست آمریکا در جنایات یمن را رو کرده و نشان داده که هدف این سازمان آمریکایی فراتر از کمک‌رسانی به کشورها است.

العالم-آمریکا

به گزارش العالم، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره آخرین تحولات نظامی صحنه یمن گفته بود که نیروهای یمنی محموله بزرگی از انواع سلاحها را در استان البیضاء کشف وضبط کردند که بر روی آنها آرم «آژانس توسعه بین المللی آمریکا» (USAID) درج شده بود.

یحیی سریع درباره این سازمان آمریکایی گفت که USAID تلاش می کند تا تصمیم خود را بر یمنیها تحمیل و نقشهای مشکوک ایفا کند. وی تاکید کرد که آژانس توسعه آمریکایی در حقیقت نقش‌های جاسوسی خود را در پوشش و با شعارهای انسانی ایفا می‌کند.

نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین المللی (به انگلیسی United States Agency for International Development) با نام معروف «آژانس توسعه بین المللی آمریکا» یک سازمان نظامی است که توسط ایالات متحده آمریکا تأسیس شده است.

دولت آمریکا ادعا می‎کند که هدف از تاسیس این سازمان، توسعه کمک طولانی و حمایت از افراد کشورهای فاجعه زده برای داشتن یک زندگی آزاد و دموکراتیک است و آنطوری که در وب‌سایت سازمان آمریکایی موسوم به «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» (USAID) آمده، رسالت این آژانس «پیشبرد اهداف آمریکا و در عین حال ارتقای سطح زندگی در کشورهای در حال‌ توسعه است».

این در حالی است که کارشناسان براین باورند که شاید این سازمان به دنبال پیشبرد منافع آمریکا در کشورهایی باشد که برای آنها سلاح ارسال می‌کند، اما در حقیقت در پشت اهداف اعلامی خود به دنبال تضعیف کشورهایی است که ادعای کمک رسانی را به آنها دارد.

از سوی دیگر، دخالت آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در کوبا که تحرکات و فعالیت‌های مشکوک آژانس در این کشور برملا شده، گواه بر صدق این ادعاست.

آژانس مربور در دولت قبلی آمریکا به ریاست «باراک اوباما» سعی کرده تا از طریق ایجاد یک شبکه رسانه‌ای اجتماعی به سبک توییتر در کوبا، دولت این کشور را تضعیف کند و در قالب یک برنامه سری گروهی از جوانان آمریکای لاتین را تحت پوشش برنامه‌های بهداشتی به کوبا اعزام کرده تا با ایجاد تغییرات سیاسی در کوبا، دولت «کاسترو» را ساقط کنند.

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در راستای تضعیف دولت‌های دموکراتیک و انتخابی کشورهایی مانند ونزوئلا و بولیوی نیز دست به اقدامات مشابه زده و در امور داخلی برزیل و اکوادور نیز مداخله کرده است و به همین دلیل همین فعالیت‎های مشکوک بوده که این آژانس از بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین اخراج شد.

پربیننده ترین خبرها