اکران فصل دوم نمایشنامه حادثه نطنز به کارگردانی بی‌بی‌سی

اکران فصل دوم نمایشنامه حادثه نطنز به کارگردانی بی‌بی‌سی
چهارشنبه 18 تير 1399 - 17:29

پس از حادثه تاسیسات نطنز، رسانه‌های صهیونیستی سعی کردند تا مسئولیت این انفجار را متوجه رژیم صهیونیستی کرده و به شکلی غیرمستقیم، توانمندی تل آویو برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را به نمایش بگذارند. 

العالم – کشکول

برخی از رسانه های وابسته به صهیونیسم در این زمینه داستانهایی خیالی مطرح کرده و آن را به شکل سناریوهای هالیوودی به رژیم صهیونیستی نسبت دادند اما آنقدر در این زمینه زیاده روی کردند که حتی مسئولین رژیم نیز درباره آن اظهار نظر نکردند چرا که می دانند تمام آن دروغ و ساختگی است و می تواند عواقب ویرانگری برای وجهه مخدوش شده اسراییل داشته باشد.

با اینکه مقامهای اسراییلی در این زمینه اظهار نظری نکرده اند، اما به هر صورت تبلیغات رسانه های صهیونیستی مانند بی بی سی، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و رویترز در این زمینه حتما با هماهنگی مسئولین رژیم صهیونیستی انجام شده است.

رسانه های ضد انقلاب نیز کوشیدند از هر نوع اظهار نظر مقامهای جمهوری اسلامی ایران و رسانه های داخلی برای تایید نقش رژیم صهیونیستی در زمینه این انفجار بهره برداری کنند در حالی که تنها موضعی که درباره این حادثه بیان شد از سوی کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی بود که گفت: علل این حادثه مشخص شده است اما به خاطر ملاحظات امنیتی در زمان مناسب بیان خواهد شد.

لذا پس از شکست دشمن صهیونیستی برای متقاعد کردن افکار عمومی نسبت به توانمندی این رژیم برای منهدم کردن توان هسته ای ایران، رادیو بی بی سی فارسی انگلستان فصل دوم این نمایشنامه را اجرا کرد.

این رادیو در خبری عجیب به نقل از به اصطلاح منابع خبری اسراییلی نزدیک به موساد اعلام کرد که این سازمان توانست طرح ایران برای حمله به سفارتهای رژیم صهیونیستی در اروپا و مناطق دیگر جهان را خنثی کند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نام کشورهایی که قرار بود سفارت اسراییل در آنها هدف حمله ایران قرار گیرد به دلایل امنیتی اعلام نمی شود.

روزنامه "تایمز آف اسراییل" نیز به نقل از موساد ادعا کرد: علت طراحی این عملیات از سوی ایران، سرخوردگی نظام آن به خاطر آتش سوزیها و انفجارهای اخیر در مراکز حساس نظامی و اتمی اش بوده است.

این روزنامه افزود: مقامهای ایران به این دلیل که معتقدند اسراییل عامل انفجار نطنز بوده است، کوشیدند با طراحی حمله به مراکز دیپلماتیک اسراییل در کشورهای جهان، از تل آویو انتقام گرفته و به آن هشدار دهند.

اما نکته جالب توجه این است که منبع و مکان خبر منتشره از سوی بی بی سی مشخص نیست که در واقع سبب شده این خبر فاقد مصداقیت باشد.

کارشناسان معتقدند که انتشار چنین اخبار و گزارشهای دروغ و ضد و نقیض، نشانه ضعف و سست عنصری رژیم صهیونیستی به ویژه رهبران آن است که بیهوده می کوشند با چنین نمایشنامه هایی، توهمات خود را واقعی جلوه دهند.

پربیننده ترین خبرها