وحشت اشغالگران از نشست حماس و فتح

وحشت اشغالگران از نشست حماس و فتح
جمعه 20 تير 1399 - 14:13

کرانه باختری این روزها شاهد تنش های زیادی است زیرا اشغالگران صهیونیستی شمار زیادی از فلسطینیان از جمله اعضای جنبش حماس را بازداشت کرده اند زیرا اسرائیل به شدت نگران واکنش فلسطینیان به طرح الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری و منطقه دره اردن است.

العالم نظرکده

برخی از رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند یکی از دلایل بروز تنش های کرانه باختری و بازداشت افراد توسط صهیونیست ها ،دستپاچگی اشغالگران دراین دوره به ویژه پس از ناکامی در اجرای طرح الحاق کرانه باختری در زمان مشخص شده است.

رهبران گروه های مقاومت فلسطین و جنبش فتح متفق القول هستند که اشغالگران صهیونیستی با این تنش ها درصدد رساندن پیامی هشدار آمیز به مقاومت به منظور مانع تراشی برای طرح های توافقی و ایجاد وحدت میان همه گروه های فلسطینی هستند که با معامله ترامپ و طرح های الحاق مقابله می کنند.

رهبران جنبش حماس نیز اعلام کردند صهیونیست ها پس از اعلام کنفرانس مشترک صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جبریل الرجوب دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح به بازداشت افراد روی اوردند.

آنها تاکید کردند این بازداشت ها هیچ تاثیری برجنبش حماس ندارد و فرایند نزدیکی و ایجاد وحدت ملی برای مقابله گسترده با اشغالگران را متوقف نخواهد کرد.

رهبران جنبش فتح نیز تاکید کردند تاریخ فلسطین وارد مرحله مهمی شده که مستلزم وحدت و شناختی دقیق است . کسانی که علیه وحدت فلسطینیان می ایستند اشغالگران صهیونیستی و دولت آمریکا و برخی از هم پیمانان انان هستند.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز گفت : موضع یکپارچه همه گروههای فلسطینی و حتی تشکیلات خودگردان ،انگیزه کافی به فلسطینیان داده تا به سوی انتفاضه جدید غافلگیر کننده ای پیش بروند. و همین مساله رژیم صهیونیستی را ترسانده و به انجام مانور و دست نگاه داشتن از اجرای طرح الحاق که قرار بود ابتدای ماه جاری برگزار شود واداشته است.

یکی از رهبران جنبش حماس نیز گفت : با همکاری جنبش فتح فعالیت هایی برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است . در نشست ملی نوار غزه با حضور همه اقشار فلسطینی، طرحی ملی برای مقابله با طرح های الحاق و معامله ترامپ با عنوان " متحد در مقابله با معامله قرن و طرح های الحاق " ارائه شد.

یکی از رهبران جنبش فتح نیز گفت : زمانی که اراده سیاسی شکل بگیرد باید استعمارگر را راند و با اشغالگران مقابله کرد، می شود معامله ترامپ و طرح یهودی سازی و شهرک سازی و عادی سازی را خنثی کرد.

پربیننده ترین خبرها