تظاهرات مردم لبنان در مقابل سفارت آمریکا در بیروت/ استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان +ویدئو

جمعه 20 تير 1399 - 17:54

مردم لبنان با برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت واشنگتن در بیروت، دخالت های آمریکا و سفیرش در امور کشورشان را محکوم کردند.

العالم ـ لبنان

خبرنگار العالم در لبنان تاکید کرد که این تظاهرات حامل پیامی در همبستگی با محور ارتش و ملت و مقاومت است. همچنین این تظاهرات برای اعلام مخالفت با دخالت های آمریکا در امور لبنان است.

وی افزود: تعداد بسیار زیادی اینک در حال پیوستن به این تظاهرات هستند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: تظاهرکنندگان پرچم مقاومت و دیگر احزاب را به دست گرفته اند. نیروهای امنیتی تلاش می کنند تا تظاهرکنندگان را از درب اصلی سفارت آمریکا دور کنند. تظاهرکنندگان سیم خاردارهای اطراف سفارت را کنار زدند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و دور کردن آنها از اطراف سفارت از گاز اشک آور استفاده می کنند.

وی توضیح داد: نیروهای ضد شورش به تظاهرکنندگان نزدیک می شوند و از آنها می خواهند که از مقابل سفارت دور شوند. تظاهرکنندگان تاکید می کنند که سفارت آمریکا به محلی برای فتنه انگیزی میان لبنانی ها و تحریک لبنانی ها علیه نظام تبدیل شده است.

احمد علون رییس حزب الوفا در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: سفارت آمریکا از گروه تروریستی داعش برای هدف گرفتن خاورمیانه حمایت کرد. اینک این تظاهرات حامل پیامی برای سفیر آمریکا در بیروت است. ما از او می خواهیم تا در امور لبنان دخالت نکند. آمریکا مسئول مشکلات مردم لبنان است.

یکی از رهبران جنبش ناصری های مستقل در بیروت نیز اظهار داشت که پیام ما بسیار روشن است. آمریکایی ها هیچ گاه در کشوری دخالت نکردند مگر آنکه به آن کشور ضرر و زیان وارد ساختند؛ آنها اینک لبنان را با قانون سزار تحت محاصره درآورده اند.

یک فعال لبنانی در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: من برای اعلام موضع خود در حمایت از سلاح مقاومت در این تظاهرات شرکت کردم. قانون سزار شکست خواهد خورد و سلاح مقاومت باقی می ماند.

یک شهروند لبنانی نیز به خبرنگار العالم گفت: همانطور که امریکا و "اسراییل" در جنگ تموز شکست خوردند، قانون سزار نیز تحت فشار مقاومت ملت لبنان شکست خواهد خورد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت آمریکا خواستند به سیاست ظالمانه خود در محاصره و گرسنه نگه داشتن ملتها پایان دهد.

شرکت کنندگان در تظاهرات از دولت لبنان خواستند رویکرد تجارت با شرق و توقف تعامل با دلار را برای قطع وابستگی به آمریکا و ناکام گذاشتن سیاستهای خصمانه این کشور در پیش بگیرد.

پربیننده ترین خبرها