مقاومت مردمی در سوریه سدی علیه اشغالگران

مقاومت مردمی در سوریه سدی علیه اشغالگران
شنبه 21 تير 1399 - 18:09

کارشناسان و پژوهشگران سیاسی معتقدند منطقه جزیره در سوریه به مکانی برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی و ترکیه تبدیل شده و به زودی شاهد مقاومت مردمی و مسلحانه علیه این اشغالگران خواهد بود.

العالم نظرکده

پژوهشگران می گویند آمریکا می خواهد از طریق اجرای قانون سزار اقدام به تضعیف اقتصاد سوریه کند و همزمان محصولات کشاورزی را به آتش کشیده و مردم این کشور را تحت فشار قرار داده است که ثابت می کند هدفش، وادار کردن دمشق به عقب نشینی سیاسی از طریق جنگ اقتصادی است، چرا که همراه با مزدورانش که همان گروههای تروریستی وهابی تکفیری هستند، در برابر نظام و مردم سوریه با شکست مواجه شده است.

کارشناسان افزودند: در این میان منطقه جزیره در سوریه بیشترین زیان اقتصادی را متحمل شده و به همین دلیل عشایر و مردم آن در تمام سطوح در برابر اشغالگران مقاومت می کنند. لذا دشمن می کوشد برای جلوگیری از ظهور چنین مقاومتی، در میان مردم آن تفرقه ایجاد کند.

آنان گفتند: مناطق اشغالی نه با ارتش بلکه با مقاومت مردمی آزاد می شوند مانند پیروزی مردم ویتنام در جنگ با آمریکا، مردم روسیه در جنگ با هیتلر و مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، لذا برای اخراج اشغالگران از سوریه باید مقاومت مردمی تشکیل شود.

این پژوهشگران تصریح کردند بیانیه اخیر عشایر سوریه در واقع پیامی به مردم برای انتفاضه علیه اشغالگران است، به ویژه که عشایر منطقه جزیره در سوریه در سال 2004 با مقاومت خود توطئه آمریکا برای تبدیل این منطقه به یک منطقه کردنشین را خنثی کردند.

آنان ادامه دادند که هدف آمریکا تغییر بافت جمعیتی منطقه جزیره در سوریه برای نابودکردن مقاومت مردمی است اما اتحاد مردم این منطقه و حمایت نظام سوریه و روسیه از عشایر برای اخراج اشغالگران آمریکایی این توطئه را خنثی خواهد کرد.

کارشناسان گفتند که هدف آمریکا جنگ با مردم سوریه به ویژه اهالی جزیره از طریق قسد است، چرا که تنها نیرویی است که می تواند در سوریه به آن متکی باشد اما تشکیل مقاومت مردمی در برابر اشغالگران آمریکایی، باعث شکست قسد و آمریکا در سوریه خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها