هشدار آمریکا به شهروندانش:

ممکن است در چین بازداشت شوید

ممکن است در چین بازداشت شوید
يکشنبه 22 تير 1399 - 10:01

آمریکا به شهروندانش در چین در خصوص «احتمال دستگیری خودسرانه» هشدار داد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، وزارت خارجه ایالات متحده به شهروندان آمریکایی در چین هشدار داد ممکن است با بازداشت، ممنوع‌الخروجی یا اخراج ناگهانی روبه‌رو شوند و از آن‌ها خواست «احتیاط‌های بیشتری در پیش گیرند».

در هشدار سفارت و کنسولگری آمریکا در چین آمده بازداشت‌های «خودسرانه» یا ممنوع‌الخروجی شهروندان ایالات متحده ممکن است حتی بدون امکان دسترسی به خدمات کنسولی یا تفهیم اتهام انجام شود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، این بازداشت‌های احتمالی ممکن است در پیوند با مسائل و اتهام‌های مربوط به «امنیت ملی» جمهوری خلق چین باشد.

این وزارت‌خانه می‌گوید شهروندان ممکن است «به‌دلیل ارسال پیامک‌های خصوصی منتقدانه نسبت به دولت جمهوری خلق چین» بازداشت و از خاک آن کشور اخراج شوند.

علاوه بر انتقادهای شدید دولت آمریکا علیه اقدامات دولت چین در رابطه با همه‌گیری کووید-۱۹ و ویروس کرونا، واشینگتن اعتراضات شدیدی را در مورد تصویب قانون امنیتی هنگ‌کنگ مطرح کرده‌است.

چین اتهام‌ها در مورد «پنهان‌کاری» اطلاعات و سرپوش گذاشتن بر شیوع ویروس را رد کرده و در مورد هنگ‌کنگ نیز به کشورهای دیگر هشدار داده «در امور داخلی‌اش دخالت نکنند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها