سیاست آمریکایی؛ قانون سزار یا کمک اجباری به سوریه!

سیاست آمریکایی؛ قانون سزار یا کمک اجباری به سوریه!
يکشنبه 22 تير 1399 - 14:58

روسیه و چین طرح مشترک آلمان و بلژیک درباره تمدید یک ساله فعالیت در گذرگاه های "باب الهوی" و "باب السلام" در مرزهای شمالی ترکیه و سوریه به بهانه انتقال کمک های بشردوستانه، را وتو کردند.

العالم - نظرکده

مقامات روس معتقدند این کشور تلاش می کند حساب فعالیت های بشردوستانه را از فعالیت های سیاسی و نظامی و غیره جدا کند. گفتنی است که کشورهای غربی و متحدان آنها، قصد داشتند از موضوع کمک های بشردوستانه بهره برداری سیاسی کنند.

روس ها بر این عقیده اند که هدف اصلی کشورهای غربی از طرح موضوع کمک های بشردوستانه، کمک به براندازی دولت سوریه و تخریب نقش روسیه در این کشور است.

مسکو اجازه نمی دهد کمک های بشردوستانه از کانالی غیر از دولت قانونی این کشور به دست مردم برسد چراکه این کمک ها در واقع به جای اینکه در اختیار مردم قرار گیرد وارد منطقه ای می شود که تحت اشغال تروریست هاست. آنها استفاده از جایگاه سازمان ملل را که تحت نفوذ ابرقدرتهاست، برای کمک به گروه های تروریستی در سوریه را نمی پذیرند. به همین دلیل هر طرحی را که علیه سوریه در سازمان ملل ارائه شود وتو می کنند.

تحلیل گران و کارشناسان مسائل سوریه معتقدند که کشورهای غربی از جمله آمریکا و رسانه های وابسته، درباره مسائل انسانی سوریه، دورغ پراکنی می کنند و از شورای امنیت برای اجرای نقشه هایی که هیچ ربطی به امنیت و ثبات جهانی ندارند، سوء استفاده می کنند؛ افزایش جنگ و کشتار و تخریب کشورها و جوامع گواهی بر این مدعاست.

تحلیل گران سیاسی معتقدند کشورهای غربی می کوشند به بهانه ارسال کمک های بشردوستانه از طریق مرزهای ترکیه و سوریه، در واقع راه حل سیاسی مد نظر خود را اجرا کنند. آنها تا کنون از هر بهانه و دستاویزی حتی مسأله آوارگان و گرسنه کردن ملت سوریه از طریق اجرای قانون سزار، برای تحقق این هدف استفاده کرده اند و نکته اینجاست که آمریکایی ها در اجرای قانون سزار، مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی مسلح را از این قانون مستثنی کرده اند.

کارشناسان مسائل سوریه تأکید می کنند که به تازگی ماهیت واقعی فعالیت های آژانس آمریکایی توسعه در یمن برملا شده است. این آژانس تحت پوشش توسعه، در واقع به گروه های تروریستی اسلحه رسانده است. همچنین پس از آنکه یک کاروان کمک های بشردوستانه در شرق حلب هدف قرار گرفت مشخص شد که این کاروان در واقع حامل سلاح بوده است. کارشناسان با ذکر این شواهد تصریح می کنند که دولت سوریه هیچ اعتمادی به کشورهای غربی ندارد؛ این کشورها به بهانه کمک های بشردوستانه سلاح و تجهیزات در اختیار تروریست ها قرار داده اند و در نهایت کار به جایی رسیده است که گروه های تروریستی با پهپاد به پایگاه های نظامی روسیه حمله می کنند.

پربیننده ترین خبرها