مخالفت کاربران یمنی با اشغال المهره توسط ائتلاف متجاوز

مخالفت کاربران یمنی با اشغال المهره توسط ائتلاف متجاوز
يکشنبه 22 تير 1399 - 21:22

هشتگ "المهره با اشغالگری مخالف است"، امروز یکشنبه در یمن ترند شد؛ کاربران یمنی با راه اندازی این هشتگ مخالفت خود با ائتلاف متجاوز و اشغالگر سعودی اماراتی ابراز کردند.

العالم ـ یمن

کاربر یمنی به نام "ابوامجد الفهد" در توییتر خطاب به مزدوران گفت که ای مزدورانی که در هتل های ریاض بسر می برید آیا از خود خجالت نمی کشید ؟ آیا غیرت ندارید؟ آیا نمی بینید که ائتلاف ننگین در یمن چه می کند یا دیگر چشمانتان نابینا شده است؟

امروز درگیری میان مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی در شهر التربه در جنوب غرب تعز و مناطق کوهستانی اطراف آن از سرگرفته شد. یک منبع میدانی تاکید کرد که درگیری هایی میان نیروهای مزدور تیپ زره ای 35 شبه نظامیان طارق عفاش و تیپ پیاده نظام 4 و پلیس نظامی وابسته به شبه نظامیان حزب الاصلاح رخ داد. این منبع توضیح داد که این درگیری ها پس از تصمیم منصور هادی برای تعیین عبدالرحمن ثابت شمسان به عنوان فرمانده تیپ 35 به جای عدنان الحمادی است که 7 ماه پیش ترور شد، صورت گرفت.

یک حساب توییتری به نام (@mjylan2022) در این باره گفت: ائتلاف متجاوز و بویژه امارات افراد پست بسیاری از اقشار مختلف را با هدف سقوط تعز و اشغال آن با درهم اماراتی گردهم آورده است. امارات شبه نظامیان طارق العفاشیه و گردانهای تروریست ابوالعباس و دیگر مزدوران را گرد هم آورد.

مساله اشغال المهره و سقطرا برای یمنی ها بسیار مهم و حساس است. شیخ علی الحریزی استاندار سابق المهره در یک دیدار تلویزیونی در دوم آوریل گذشته گفت که آنچه که در المهره و سقطرا اتفاق می افتد، عقل بشری نمی تواند آن را درک کند. اما سرنوشت چنین مقدر کرد که این وضعیت در المهره توسط همسایگان سعودی و اماراتی ما رخ دهد. هیچ کسی باور نمی کند که همسایه اش اینگونه با بی رحمی و سنگدلی و وقاحت رفتار کند. آنچه که در استان المهره رخ می دهد یک اشغالگری به تمام معناست. همسایه ما تمام نهادهای دولتی و زیرساختها را نابود کرد.

"عاشقه العداله الیمنیه" در این باره نوشت: ائتلاف به جز سرقت اراضی یمنی و ابقای شبه نظامیان و افزایش مشکلات یمنی ها چیز دیگری محقق نکرد.

کاربری دیگر نوشت: کمیته تحصن در المهره مخالفت خود با تلاش کشورهای عضو ائتلاف متجاوز برای کشاندن استان به سمت اغتشاشات و هرج و مرج اعلام کرد و خواستار حفظ امنیت و ثبات در المهره و سقطره است.

"بنت تعز مها" کاربر یمنی دیگری در توییتر گفت: سیطره نیروهای سعودی بر المهره در راستای طرح های این کشور برای اشغال بزرگترین شهر یمن از لحاظ وسعت است. و این امر نشان می دهد که عربستان می خواهد تا ابد در یمن بماند و رویاهای قدیم خود را محقق کند.

"اکرم المخلافی" نیز ائتلاف سعودی اماراتی را به سرطان تشبیه کرد که در جسد یمن ریشه کرده است.

"امجد صلاح" نیز با اعلام مخافت با اشغالگری سعودی اماراتی از مقاومت خواست تا اشغالگران را با زور از خاک یمن بیرون برانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها