وعده صادق.. خاطره‌ای جاودان در روزگار پیروزی‌ها

وعده صادق.. خاطره‌ای جاودان در روزگار پیروزی‌ها
دوشنبه 23 تير 1399 - 13:07

لبنانی‌ها و انبوه هواداران مقاومت اسلامی در لبنان یاد و خاطره عملیات "وعده صادق"، رمزی عملیاتی که حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و فلسطین اجرا کرد، را گرامی داشتند.

العالم - لبنان

این عملیات به منزله تحقق وعده ای بود که مقاومت اسلامی لبنان در آن متعهد شده بود که اسرای لبنانی را از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد کند. رزمندگان مقاومت اسلامی شماری از نظامیان اسرائیلی را به اسارت گرفته و با استفاده از آنها برای آزادسازی اسرای لبنانی از جمله شهید سمیر قنطار، قدیمی ترین اسیر لبنانی وارد مذاکره شدند.

کاربران توییتر در محور مقاومت در راستای گرامی داشت خاطره این عملیات پیروزمندانه هشتگ "وعده صادق" را راه اندازی کردند تا دستاوردها و قدرت نظامی مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و ایستادگی آن در مقابل نقشه های شوم استکبار را به جهانیان یادآوری کنند.

کاربری با عنوان mohamad_mortada نوشت: "روزی از روزهای خدا در کارنامه مقاومت بود".

کاربر دیگری با عنوان Zainab Al Harakeh در چنین روزی در سال 2006 ما در بالکن منزل پدر بزرگم ایستادیم و دودی را از محل بمباران بلند شده بود را تماشا کردیم. منطقه بازوریه برای اولین بار مورد حمیه قرار گرفته بود. ما بیدار شدیم نماز صبح خواندیم. لباس پوشیدیم تا به منزل خویشاوندانمان در روستای مجاور برویم. اما مزرعه پدربزگم بمباران و تبدیل به تلی از خاک شد.

کاربر دیگری با عنوان Daimalwahadi / RADFAN نوشت: پیروزی ژوییه تنها پیروزی عرب بر "اسرائیل" است.

با این حال شترهایی که دنبال عادیسازی روابط و سازش هستند و دنباله روهایشان برای محو آثار این افتخار بزرگ آنهم در روزگاران شکست، تلاش می کنند!..

کسی که متحدش شتر باشد هیچ وقت "اسرائیل را دشمن خود حساب نمی کند "

کاربر دیگری با عنوان حسین ابو خمینی المالکی نوشت: در چنین روزی .. اوست که تدبیر کرد .. اوست که مقدر کرد.. یاری مؤمنون حقی به گردن ماست.

کاربر دیگری با عنوان علی حسین فقیه در توییت خود با انتشار عکس هایی از اسرای آزادشده نوشت: (حماسه ) 12 ژوییه را مدیون آنهاییم ما قومی هستیم که اسرایمان را در زندان رها نمی کنیم.

یک کاربر عراقی به نام عباس هادی نوشت: سلام بر جنوب لبنان و سلام بر شمال لبنان و سلام بر بقاع لبنان و سلام بر خانواده ما در بیروت. همیشه در کنار شما و دست در دست شما تا پیروزی نهایی مؤمنان در سراسر جهان.

یک کاربر سوری با عنوان‏AL-kholoud hasan Cherry blossomFlag of Syria ‏نوشت: خدا جنوبی ها را می شناسد. خدا رهبر و فرمانده آنهاست. برای همین مردان خدا در روز فتح لبنان شدند ..

کاربر دیگری با عنوان جاد نوشت: فرمانده شهید هانی علویه از فرماندهانی بود که به عهد خود وفا کرد او پیرو ولایت محمد (ص) و اهل بیت او (ع) بود و این افتخار را در مکتب سید موسی صدر به دست آورد و خالصانه برای خاک و وطنش و شرفش جنگید.

عملیات حزب الله که به اسارت نظامیان صهیونیستی انجامید، ارتش این رژیم را به وحشت انداخت و آن را وادار به حمله به خاک لبنان کرد. این حمله 33 روز به طول انجامید. این رژیم در این حمله از همه امکانات هوایی و زمینی و دریایی خود استفاده کرد اما اتفاقاتی افتاد که این رژیم انتظارش را نداشت و معادله های جدیدی در منطقه ترسیم شد یکی از این اتفاقات، هدف قرار گرفتن ناوچه پیشرفته ساعر در ساحل بیروت بود که هدف موشک های مقاومت قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها