واکنش روسیه به درگیری مرزی باکو و ایروان

واکنش روسیه به درگیری مرزی باکو و ایروان
دوشنبه 23 تير 1399 - 17:58

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به درگیری مرزی اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، به آمادگی خود برای انجام اقدامات تنش زدا اشاره کرد.

العالم - اروپا

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه نسبت به درگیری تازه نیروهای جمهوری آذربایجان وارمنستان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در بیانیه منتشر شده وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: «روسیه نگرانی جدی خود درباره وخیم تر شدن اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان را ابراز می‌کند. طبق اطلاعات دریافتی، تنش‌ها ادامه دارد و طرفین علیه هم از یگان‌های توپخانه استفاده می‌کنند و این درگیری کشته‌ و زخمی برجای گذاشته است.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به تبعات تداوم تنش‌ها و غیر قابل پذیرش بودن آن، روسیه به آمادگی خود برای انجام اقدامات لازم جهت برقراری ثبات در منطقه تاکید کرده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه بلافاصله پس از اظهارات «نیکُل پاشینیان» رئیس جمهوری ارمنستان به میان آمد. پاشینیان در نشست فوق‌العاده دولت این کشور «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان را مسئول پیامدهای تنش‌های مرزی اخیر برشمرد. وی همچنین از جانبداری دولت ترکیه از باکو در این مسئله انتقاد کرد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها