رئیس کنست: مذاکره با آمریکا درباره طرح الحاق فعلا تعلیق شده است

رئیس کنست: مذاکره با آمریکا درباره طرح الحاق فعلا تعلیق شده است
سه شنبه 24 تير 1399 - 17:09

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

بعد از اظهارات یک وزیر صهیونیست مبنی بر خارج شدن طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو، اکنون «یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز از تعلیق گفت‌وگوها با آمریکا درباره این طرح خبر داد.

شبکه رادیویی «گالاتز» موسوم به رادیو ارتش اسرائیل امروز (سه‌شنبه) به نقل از منبع مطلع گزارش داد که لِوین در جلسات محرمانه گفته که مذاکرات با طرف آمریکایی برای اجرای طرح اشغال فعلا پیش نمی‌رود زیرا آنها تمایلی به مذاکره در این باره در برهه فعلی ندارند.

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» به نقل از این گزارش، وی که ریاست تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی را نیز برعهده دارد، در این گفت‌وگوهای خصوصی تایید کرده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکایی‌ها طرح اشغال را اجرا نمی‌کند.

بر این اساس، منابع نزدیک به رئیس کنست در واکنش به این گزارش اعلام کردند تل‌آویو هرگز به دنبال اجرای طرح اشغال بدون حمایت آمریکا نبوده و هم‌اکنون نیز منتظر واشنگتن است تا بر سر آن تصمیم‌گیری کند.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

روز گذشته «پنینا تامانو-شاتا» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو خارج شده، گفت این طرح بدون برداشتن گام‌های دیپلماتیک قابل اجرا نیست.

شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» نیز شامگاه یکشنبه گزارش داد کاخ سفید به تل‌آویو فشار می‌آورد تا اجرای طرح اشغال را متوقف کند تا زمانی که نتانیاهو بتواند حمایت حزب آبی‌وسفید و گانتز را به دست بیاورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها